Germania și Italia transmit o scrisoare Comisiei Europene pentru schimbarea cursului în domeniul auto / Cele două țări sunt „unite” în solicitare

Roboți care lucrează în fabrica Fiat din Mirafiori
Sursa foto: Giulio Lapone / IPA / Profimedia

Membrii de stânga ai coaliției de guvernare din Germania au fost luați prin surprindere de o scrisoare trimisă Comisiei Europene de către partenerul lor de coaliție și Italia, în care se solicita o modificare imediată a legislației care să pună capăt vânzării de mașini cu emisii de CO2 începând din 2035. Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Întreprinderii și Made in Italy, cele două țări sunt „unite în solicitarea adresată Comisiei de a schimba imediat cursul în sectorul auto”.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Membru SPD: „Nu aveam cunoștință despre această scrisoare”

Atât scrisoarea, cât și implicarea lui Reiche au venit ca un șoc pentru social-democrați (SPD), care formează coaliția de guvernare împreună cu creștin-democrații conservatori ai cancelarului Friedrich Merz. SPD nu știa de existența scrisorii până când nu i s-a solicitat un comentariu, conform Politico.

„Nu aveam cunoștință despre această scrisoare. Ne așteptăm ca problemele de politică industrială și climatică să fie coordonate în cadrul guvernului federal și să nu se ia măsuri unilaterale”, a declarat Sebastian Roloff, membru SPD al Bundestagului.

Ministrul pentru Întreprinderi și Made in Italy, Adolfo Urso, susține că industria auto se află „la un punct de cotitură”, dar și că Italia și Germania sunt unite pentru a cere Comisiei „o schimbare de curs în domeniul automobilelor, acum. Cu responsabilitate, pragmatism și viziune”.

Italia, împotriva legislației din 2035 de la bun început

În cursul verii, prim-ministrul italian Giorgia Meloni a menționat discuțiile sale cu Merz și președintele francez Emmanuel Macron într-un discurs adresat parlamentului italian. În cadrul Consiliului Competitivitate al UE din septembrie, Franța a precizat că orice modificare a legislației din 2035 va trebui să includă cerințe ca autoturismele să fie fabricate în mare parte în Europa, lucru la care atât Berlinul, cât și Roma s-au opus.

Deși textul scrisorii nu a fost încă publicat, Italia a făcut presiuni intense împotriva legislației pentru 2035 încă de la început. Merz, între timp, s-a pronunțat împotriva interzicerii motoarelor cu ardere internă în campania electorală, dar a adoptat un ton mai moderat după preluarea funcției în mai, când a trebuit să se alăture social-democraților, mai conștienți de problemele climatice, pentru a forma un guvern.

Acest lucru a creat tensiuni politice interne, deoarece conservatorii, susținuți de puternicul sector auto german, susțin că încetarea vânzării de mașini cu motor cu ardere internă va afecta o industrie care se confruntă deja cu probleme enorme în trecerea la vehicule electrice, precum și cu concurența chineză și impactul tarifelor impuse de președintele american Donald Trump.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...