Producătorul auto chinez Changan a fost promovat la rangul de întreprindere de stat. Considerată anterior o companie de stat prin intermediul grupului de care aparținea, compania se aliniază la marii producători auto din China, precum FAW, SAIC și Dongfeng, relatează Electrive.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Changan are un capital social de 2,4 miliarde de euro
Deși este în mare măsură o formalitate, implicațiile sunt semnificative. China Changan Automobile Group Co, pentru a îi oferi titulatura oficială, a fost înființată oficial săptămâna trecută ca întreprindere de stat, cu un capital social de peste 2,4 miliarde de euro. Noua entitate este supravegheată de Comisia de Supraveghere și Administrare a Activelor de Stat (SASAC). Până acum, Changan era o filială a China South Industries Group, ea însăși fiind deținută de stat.
Mai multe detalii suplimentare privind direcția strategică a Changan nu au fost dezvăluite. Până în prezent, compania și mărcile sale au lansat un material publicitar care marchează înființarea noii entități, sub sloganul „Nouă misiune, nouă călătorie”.

Odată cu promovarea la statutul de întreprindere de stat gestionată centralizat, grupul Changan și mărcile sale operează acum la același nivel administrativ ca și principalii producători de echipamente originale din China. Această mișcare ar putea oferi producătorului un acces mai mare la finanțare, dar aduce și o aliniere mai puternică la directivele guvernului central.
Changan ar putea veni și în Europa
Unele rapoarte indică faptul că Beijingul a interzis întreprinderilor de stat să investească în țările Uniunii Europene care susțin tarifele vamale pentru mașinile electrice chineze. Producătorii privați, precum BYD și Nio nu sunt supuși unor astfel de restricții, ci doar cei de stat.
Changan a anulat lansarea unui produs planificată pentru octombrie 2024 la Milano, reprogramând ulterior evenimentul pentru luna martie la Mainz, în Germania. Italia susține tarifele, în timp ce Germania nu a făcut acest lucru. Un director european a confirmat că planificarea este în curs, deși nu au fost încă numite locații specifice.
Grupul auto chinez intenționează să intre pe piața europeană cu trei mărci: Changan, Deepal și Avatr. Piețele țintă inițiale includ Norvegia, Danemarca, Germania, Marea Britanie și Țările de Jos. Lansarea va începe cu SUV-ul Deepal S07, care se preconizează că va avea un preț de aproximativ 45.000 de euro.