Antonio Filosa, noul CEO al grupului auto Stellantis, a declarat că se așteaptă la venituri nete mai mari, dar și cifre de profit mici pentru a doua jumătate a anului. Totodată, Reuters spune că Filosa va lua decizii mai dure pentru revenirea la profitabilitate. Producătorul vizează o redresare treptată după o primă jumătate de an dificilă, ca urmare a tarifelor impuse de administrația președintelui american Donald Trump.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
CEO Stellantis: Noua echipă de conducere va lua „măsuri dificile”
Compania a declarat că previziunile sale pentru restul anului 2025 se bazează pe noile tarife intrate în vigoare zilele trecute, și a estimat un impact de aproximativ 1,5 miliarde de euro. Grupul franco-italian, deținător de producători auto precum Peugeot sau Alfa Romeo, a mai prevăzut o îmbunătățire a fluxului de numerar în a doua jumătate a anului, comparând cu prima jumătate în care a cheltuit 3 miliarde de euro.
Antonio Filosa a declarat că noua echipă de conducere va continua „să ia deciziile dificile necesare pentru a restabili creșterea profitabilă și a îmbunătăți semnificativ rezultatele”. Managerul italian, un veteran al companiei, a fost numit în mai în locul lui Carlos Tavares, ca urmare a performanțelor dezastruoase pe piața americană, crucială pentru Stellantis.
Filosa, care se confruntă cu provocarea de a reînnoi gama de produse și de a recâștiga cota de piață și încrederea investitorilor, urma să facă prima sa apariție oficială în calitate de CEO într-o conferință telefonică cu analiștii, mai târziu în cursul zilei.
Veniturile din America de Nord, în cădere liberă
Zilele trecute, Statele Unite și Uniunea Europeană au încheiat un acord comercial-cadru, SUA impunând un tarif de import de 15% asupra majorității mărfurilor din UE, și evitând astfel un război comercial.
Stellantis, însă, este expusă unor tarife de 25% impuse de americani asupra Mexicului și Canadei. Anul trecut, peste 40% din cele 1,2 milioane de vehicule vândute de grupul franco-italian în SUA erau din import. Veniturile Stellantis sunt în scădere cu 13%, producătorul anunțând o pierdere netă de 2,3 miliarde de euro.
Stellantis a fost afectat recent și de mai multe rechemări, cea mai mare fiind în Europa pentru motorul diesel BlueHDi montat pe peste un milion de autoturisme Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall și Fiat.