Noul CEO al Stellantis va lua mai multe „decizii dificile” pentru redresarea companiei / Impact financiar de aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru grupul auto

sediu stellantis din sua
Sursa foto: Jonathan Weiss / Alamy / Profimedia

Antonio Filosa, noul CEO al grupului auto Stellantis, a declarat că se așteaptă la venituri nete mai mari, dar și cifre de profit mici pentru a doua jumătate a anului. Totodată, Reuters spune că Filosa va lua decizii mai dure pentru revenirea la profitabilitate. Producătorul vizează o redresare treptată după o primă jumătate de an dificilă, ca urmare a tarifelor impuse de administrația președintelui american Donald Trump.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

CEO Stellantis: Noua echipă de conducere va lua „măsuri dificile”

Compania a declarat că previziunile sale pentru restul anului 2025 se bazează pe noile tarife intrate în vigoare zilele trecute, și a estimat un impact de aproximativ 1,5 miliarde de euro. Grupul franco-italian, deținător de producători auto precum Peugeot sau Alfa Romeo, a mai prevăzut o îmbunătățire a fluxului de numerar în a doua jumătate a anului, comparând cu prima jumătate în care a cheltuit 3 miliarde de euro.

Antonio Filosa a declarat că noua echipă de conducere va continua „să ia deciziile dificile necesare pentru a restabili creșterea profitabilă și a îmbunătăți semnificativ rezultatele”. Managerul italian, un veteran al companiei, a fost numit în mai în locul lui Carlos Tavares, ca urmare a performanțelor dezastruoase pe piața americană, crucială pentru Stellantis.

Filosa, care se confruntă cu provocarea de a reînnoi gama de produse și de a recâștiga cota de piață și încrederea investitorilor, urma să facă prima sa apariție oficială în calitate de CEO într-o conferință telefonică cu analiștii, mai târziu în cursul zilei.

Veniturile din America de Nord, în cădere liberă

Zilele trecute, Statele Unite și Uniunea Europeană au încheiat un acord comercial-cadru, SUA impunând un tarif de import de 15% asupra majorității mărfurilor din UE, și evitând astfel un război comercial.

Stellantis, însă, este expusă unor tarife de 25% impuse de americani asupra Mexicului și Canadei. Anul trecut, peste 40% din cele 1,2 milioane de vehicule vândute de grupul franco-italian în SUA erau din import. Veniturile Stellantis sunt în scădere cu 13%, producătorul anunțând o pierdere netă de 2,3 miliarde de euro.

Stellantis a fost afectat recent și de mai multe rechemări, cea mai mare fiind în Europa pentru motorul diesel BlueHDi montat pe peste un milion de autoturisme Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall și Fiat.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...