STUDIU Șapte din zece furnizori auto din Europa se așteaptă la profituri mai mici de 5% / Acesta reprezintă pragul minim pentru continuarea investițiilor

Fabrica BMW din Ungaria
Sursa foto: BMW Group

Asociația Furnizorilor Auto din Europa (CLEPA) a realizat un studiu din care rezultă că profiturile multor companii din sector scad sub nivelul critic, acest lucru având potențiale consecințe asupra unor uzine și locuri de muncă. Potrivit Economica.net, profitabilitatea slabă, alături de producția în declin și concurența tot mai mare, pun în pericol capacitatea furnizorilor europeni de a realiza investiții.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

O treime din companii nu au așteptări de profit

Conform studiului Pulse Check, realizat de CLEPA, previziunile membrilor săi privind profitabilitatea sunt alarmante. Șapte din 10 furnizori se așteaptă la marje de profit sub 5%. Acest nivel este considerat pragul minim pentru continuarea investițiilor în modernizarea echipamentului și calificarea muncitorilor. Sub acest prag, companiile pot doar supraviețui.

Studiul CLEPA mai arată că o treime dintre companii se așteaptă la lipsa profitului. Acest lucru pune în pericol locurile de muncă, cercetarea și dezvoltarea, precum și creșterea viitoare. Mai grav, furnizorii chestionați nu întrevăd nicio îmbunătățire. Și în 2026 aproximativ 70% dintre ei se așteaptă în continuare la profituri sub 5%.

Jumătate din furnizori intenționează să-și reducă capacitățile de producție din Europa în următorii cinci ani, în timp ce doar 10% se așteaptă la o expansiune. În comparație, 49% dintre furnizorii din America de Nord, 42% din Asia și 35% din China se așteaptă la oportunități de creștere.

Moment atent ales pentru realizarea sondajului

Asociația arată și că 69% dintre furnizorii europeni se confruntă deja cu concurența importurilor chinezești, indicator în creștere cu 12 puncte procentuale față de sondajul similar din primăvara acestui an.

Trei din patru respondenți se așteaptă ca presiunea exercitată de importuri din afara UE să crească în continuare, acest lucru ridicând serioase semne de întrebare cu privire la posibilitatea menținerii unor lanțuri valorice solide în industria auto a continentului.

Este important de menționat că, deși Pulse Check este un sondaj semestrial al CLEPA care est realizat de ani buni, momentul ales de asociație pentru prezentarea lui este cât se poate de interesant. Asociația, alături de partenerii din ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile), așteaptă pe 10 decembrie o revizuire a planului Comisiei Europene de reducere a emisiilor de CO2 provenite de la transporturi.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...