O instanță olandeză a declarat că mașinile diesel vândute de Opel, Peugeot, Citroën și DS în Olanda erau dotate cu un software pentru a trișa testele de emisii. Reuters spune că mașinile sunt vândute începând cu 2009, iar Stellantis neagă acuzațiile.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Stellantis: Vehiculele respectă toate reglementările
În hotărârea sa intermediară într-un proces colectiv intentat de trei organizații împotriva Stellantis, instanța nu a stabilit dacă trebuie plătită vreo despăgubire. Grupul auto neagă acuzațiile, și declară că „vehiculele respectă toate reglementările aplicabile în materie de emisii și că instanța a făcut considerații provizorii în acest caz”.
Mărcile menționate mai sus au fost anchetate în Europa, împreună cu mai mulți producători auto, ca urmare a scandalului „Dieselgate”, ce a lăsat o pată neagră pe brand-ul auto din Wolfsburg. Ca urmare a acestui scandal, VW a trebuit să plătească despăgubiri de miliarde de euro, șeful său a fost demis, iar încrederea în Volkswagen a scăzut dramatic în acel moment. Acum, VW încearcă să pună în trecutul foarte îndepărtat acest eveniment, și se concentrează pe vehiculele electrice sau hibride.
Instanța olandeză a declarat că mașinile cu motoare diesel introduse de cele patru mărci începând cu 2014 erau echipate cu un software care manipula sistemul de control al emisiilor, menținând emisiile de oxid de azot la un nivel scăzut pe durata testului. Totodată, mașinile diesel Opel produse după 2009, dar și modelele Peugeot, Citroën și DS sunt suspecte de același lucru.