Un nou „Dieselgate” bate la ușile Stellantis / Mașinile vândute în Olanda aveau un software pentru a trișa testele de emisii – instanță olandeză

Clădire cu logo-ul grupului auto Stellantis
Sursa foto: MARCO BERTORELLO / AFP / Profimedia

O instanță olandeză a declarat că mașinile diesel vândute de Opel, Peugeot, Citroën și DS în Olanda erau dotate cu un software pentru a trișa testele de emisii. Reuters spune că mașinile sunt vândute începând cu 2009, iar Stellantis neagă acuzațiile.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Stellantis: Vehiculele respectă toate reglementările

În hotărârea sa intermediară într-un proces colectiv intentat de trei organizații împotriva Stellantis, instanța nu a stabilit dacă trebuie plătită vreo despăgubire. Grupul auto neagă acuzațiile, și declară că „vehiculele respectă toate reglementările aplicabile în materie de emisii și că instanța a făcut considerații provizorii în acest caz”.

Mărcile menționate mai sus au fost anchetate în Europa, împreună cu mai mulți producători auto, ca urmare a scandalului „Dieselgate”, ce a lăsat o pată neagră pe brand-ul auto din Wolfsburg. Ca urmare a acestui scandal, VW a trebuit să plătească despăgubiri de miliarde de euro, șeful său a fost demis, iar încrederea în Volkswagen a scăzut dramatic în acel moment. Acum, VW încearcă să pună în trecutul foarte îndepărtat acest eveniment, și se concentrează pe vehiculele electrice sau hibride.

Instanța olandeză a declarat că mașinile cu motoare diesel introduse de cele patru mărci începând cu 2014 erau echipate cu un software care manipula sistemul de control al emisiilor, menținând emisiile de oxid de azot la un nivel scăzut pe durata testului. Totodată, mașinile diesel Opel produse după 2009, dar și modelele Peugeot, Citroën și DS sunt suspecte de același lucru.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...