Statele Unite ale Americii și China au prelungit pauza tarifară până în noiembrie, evitând astfel aplicarea de taxe vamale de trei cifre asupra mărfurilor reciproce și oferind o ușurare temporară întreprinderilor de ambele părți. Reuters relatează că această pauză este benefică pentru producătorul chinez Lenovo.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Lenovo, cel mai mare producător de computere din lume
CEO-ul Lenovo, Yang Yuanqing, a declarat că acest armistițiu este „o situație pozitivă”, ca urmare a publicării rezultatelor financiare pentru primul trimestru fiscal. Veniturile totale ale companiei pentru cele trei luni, încheiate la 30 iunie, au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 18,8 miliarde de dolari, depășind așteptările analiștilor de 17,4 miliarde de dolari.
Yang a atribuit această performanță cererii puternice de IA în cele trei segmente principale de afaceri ale companiei, fiecare înregistrând o creștere de două cifre în primul trimestru. Exporturile chineze către SUA, inclusiv PC-urile, se confruntă în prezent cu o taxă de 30%, în ciuda armistițiului tarifar.
CEO-ul Lenovo mai spune că piața americană reprezintă mai puțin de 20% din veniturile totale ale Lenovo, și că tarifele aplicate mărfurilor chinezești nu au avut până acum un impact semnificativ asupra afacerii sale, datorită prezenței sale globale în domeniul producției.
Yang: „Potențial puternic în domeniul serverelor AI”
Lenovo pune tot mai mult accent pe inteligența artificială, prin lansarea de cipuri AI pe laptopul lor de gaming Lenovo Legion 9i, a căror dezvoltare a început încă din 2021.
PC-urile AI au reprezentat peste 30% din totalul livrărilor de PC-uri Lenovo în primul trimestru, potrivit lui Yang. Afacerile Lenovo cu servere AI au crescut cu 150% în primul trimestru, datorită cererii locale puternice. Yang Yuanqing a spus că vede „un potențial puternic în domeniul serverelor AI”.
CEO-ul companiei a spus că infrastructura AI din China a crescut mai rapid decât în restul lumii, iar Lenovo, partenerul Nvidia în China, a investit pentru a își diversifica opțiunile de lanț de aprovizionare, în contextul disputei dintre SUA și China privind semiconductorii.