LG avertizează asupra scăderii cererii pentru baterii EV, pe fondul tarifelor și incertitudinilor din SUA

logo LG deasupra unei cladiri
LG logo” by DennisM2 is licensed under CC CC0 1.0

LG Energy Solution (LGES), unul dintre cei mai mari producători globali de baterii pentru vehicule electrice (EV), a avertizat cu privire la o posibilă scădere a cererii în prima parte a anului viitor, ca urmare a tarifelor impuse de Statele Unite și a modificărilor de politică fiscală, inclusiv încetarea anticipată a subvențiilor federale pentru EV-uri, transmite Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Compania sud-coreeană a făcut acest anunț în cadrul unei conferințe de presă susținute după publicarea rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru. LGES a raportat un profit operațional de 492 miliarde woni (circa 359 milioane dolari) pentru perioada aprilie-iunie, mai mult decât dublu față de anul trecut, datorită subvențiilor acordate de guvernul american pentru producția de baterii și achizițiilor în avans realizate de clienți din SUA, pe fondul incertitudinilor privind viitoarele tarife.

Cu toate acestea, compania estimează o evoluție mai slabă a pieței în lunile următoare. „Tarifele din SUA și încheierea anticipată a subvențiilor pentru vehiculele electrice vor pune o presiune suplimentară pe producătorii auto, ceea ce ar putea duce la creșterea prețurilor și încetinirea creșterii vânzărilor de EV-uri în America de Nord”, a declarat Lee Chang-sil, director financiar al LGES.

Clienți importanți ai companiei, precum Tesla și General Motors, au atras la rândul lor atenția asupra efectelor negative ale acestor măsuri, în special în contextul în care subvențiile pentru cumpărarea de vehicule electrice în SUA urmează să expire pe 30 septembrie.

Pentru a atenua impactul scăderii cererii în segmentul EV, LGES a anunțat că își va concentra eforturile asupra bateriilor pentru sisteme de stocare a energiei (ESS), un domeniu în creștere. Compania intenționează să își crească capacitatea de producție a bateriilor ESS din Statele Unite la peste 30 GWh până anul viitor, de la un nivel estimat de 17 GWh în 2025. De asemenea, ia în calcul conversia unor linii de producție de baterii EV către producția de sisteme ESS.

LGES este unul dintre puținii producători de pe piața americană care fabrică baterii LFP (litiu-fier-fosfat), o tehnologie dominată până acum de companii chineze. În luna mai, compania a demarat producția de baterii LFP la fabrica din Michigan, extinzându-și astfel prezența pe segmentul ESS.

Potrivit analistului Kang Dong-jin de la Hyundai Motor Securities, LGES deține în prezent o poziție unică pe piața americană de sisteme ESS pe bază de LFP. „Când fabrica va funcționa la capacitate maximă, compania ar putea beneficia de subvenții de aproape 2 trilioane woni (1,5 miliarde dolari). Spre deosebire de bateriile EV, sistemele ESS sunt vândute ca ansambluri complete, ceea ce înseamnă prețuri de vânzare mai mari și marje de profit mai bune”, a explicat acesta.

Fără creditul fiscal primit în baza legii americane Inflation Reduction Act, LGES ar fi înregistrat un profit operațional modest, de doar 1,4 miliarde woni, potrivit raportului financiar depus de companie.

După anunțul rezultatelor, acțiunile LGES au scăzut cu 1,6% pe bursa din Seul, în contrast cu o creștere de 0,3% a indicelui de referință KOSPI.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...