Autoritatea pentru Concurenţă din Polonia (UOKiK), entitatea responsabilă pentru protecţia consumatorilor polonezi, a acuzat luni platforma de streaming Netflix că a majorat preţul abonamentelor fără a obţine autorizarea expresă a utilizatorilor, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
UOKiK a informat că în luna august 2024 Netflix a majorat, în mod unilateral, preţul la anumite abonamente lunare, cu până la şapte zloţi (1,92 dolari), fără a obţine aprobarea expresă a utilizatorilor.
Conform legislaţiei poloneze privind protecţia consumatorilor, companiile nu pot modifica, unilateral, termenii esenţiali ai contractelor, cum este cazul preţului, fără a obţine aprobarea expresă a utilizatorilor.
„Confortul şi comunicarea transparentă cu consumatorii sunt cruciale pentru noi şi funcţionarea în conformitate cu toate legile în vigoare este principala noastră prioritate. Vom lucra îndeaproape cu UOKiK pentru a clarifica această problemă”, a reacţionat biroul de presă al Netflix.
UOKiK susţine că simpla înştiinţare a utilizatorilor şi continuarea cu modificările nu îndeplineşte cerinţele legale pentru o modificare validă a contractelor. Autoritatea a precizat într-un comunicat de presă că a demarat o procedură administrativă împotriva Netflix.
„Preţul unui serviciu, la fel ca oricare altă prevedere, nu ar trebui să fie modificat în mod unilateral, fără consimţământul explicit şi informat al utilizatorilor”, a declarat preşedintele UOKiK, Tomasz Chrostny.
Dacă acuzaţiile vor fi confirmate, Netflix ar putea primi o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri, pentru fiecare clauză incorectă şi ar putea fi obligat să ramburseze banii utilizatorilor.
UOKiK a intervenit într-un dosar similar la începutul acestui an, obligând gigantul Amazon să modifice termenii pentru serviciul său de streaming Amazon Prime şi Amazon Prime Video.