SUA accelerează producția de spărgătoare de gheață pentru a-și afirma dominația în Arctica, pe fondul tensiunilor geopolitice în creștere

Spărgător de gheață al Pazei de Coastă SUA
Credit foto: Mcs Rj Stratchko/U.S. Navy / Zuma Press / Profimedia

Paza de Coastă a Statelor Unite a anunțat o dezvoltare importantă, Departamentul pentru Securitate Internă al SUA a aprobat producția integrală a primului Polar Security Cutter (PSC), în ceea ce marchează un pas semnificativ în consolidarea prezenței SUA în Arctica. Acest moment, detaliat într-un comunicat de presă al U.S. Coast Guard News, subliniază angajamentul națiunii de a-și îmbunătăți capacitățile în regiunile polare.

Programul Polar Security Cutter (PSC) are ca scop înlocuirea flotei învechite de spărgătoare de gheață cu nave moderne capabile să opereze în condițiile dure ale Arcticii.

Aprobare pentru producția integrală permite Pazei de Coastă și biroului integrat al Programului Marinei SUA să mențină ritmul producției și să accelereze procesul de recrutare pentru a livra această resursă critică cât mai rapid posibil, pentru a susține inițiativele de securitate națională.

Oportunități geopolitice în Arctica

Această dezvoltare survine într-un moment în care Arctica câștigă o importanță geopolitică fără precedent. Pe măsură ce schimbările climatice deschid noi rute maritime și acces la resurse naturale neexplorate, națiunile se întrec pentru a obține influență în regiune.

SUA recunosc necesitatea unei flote robuste de spărgătoare de gheață pentru a asigura libertatea de navigație, pentru a sprijini cercetarea științifică și pentru a menține suveranitatea în Arctica.

Un pas important în modernizarea flotei de spărgătoare de gheață

PSC reprezintă primul spărgător de gheață polar construit în SUA în aproape cinci decenii. Garda de Coastă este singura agenție federală responsabilă de tăierea gheții. Astfel, Serviciul trebuie să înlocuiască, să modernizeze și să crească flota de spărgătoare de gheață pentru a asigura accesul și suveranitatea SUA în regiunile polare.

Paza de Coastă a SUA este angajată să colaboreze cu Administrația și Congresul pentru a îndeplini directivele președintelui privind achiziționarea de Spărgătoare de Gheață.

Nevoia de modernizare în fața concurenței internaționale

Istoric, spărgătoarele de gheață au fost esențiale pentru operațiunile polare, ele fiind cele care au facilitat explorarea științifică, transportul comercial și apărarea națională. În prezent, Paza de Coastă a SUA operează doar două Spărgătoare de Gheață polare, USCGC Polar Star, comisionat în 1976, și USCGC Healy, un spărgător de gheață mediu comisionat în 2000.

Ambele nave sunt vechi și tot mai inadecvate pentru a face față cerințelor operațiunilor moderne din Arctica. De asemenea, USCG a achiziționat recent Aiviq, un spărgător de gheață echivalent cu Polar Class 3, de 360 de picioare, în ceea ce marchează prima achiziție la flota sa de Spărgătoare de Gheață în mai mult de 25 de ani.

Aprobare pentru producția integrală a PSC semnifică o modernizare mult așteptată a flotei de spărgătoare de gheață din SUA.

Spărgătoarele de gheață, active strategice

În contextul geopolitic actual, spărgătoarele de gheață nu sunt doar unelte de navigație, ci active strategice. Ele permit Marinei SUA să efectueze operațiuni în Arctica, asigurând o prezență constantă într-o regiune în care alte puteri își extind influența.

Importanța Arcticii este subliniată de resursele naturale vaste și de noile căi maritime, făcându-le un punct focal pentru competiția geopolitică.

Provocarea competiției internaționale

SUA intenționează să ajungă din urmă alte națiuni, cum ar fi Rusia și Canada, care construiesc activ propriile spărgătoare de gheață. Rusia operează o flotă de peste 40 de spărgătoare de gheață, inclusiv mai multe nave nucleare capabile să străpungă gheața de până la trei metri grosime.

Canada investește, de asemenea, în capabilitățile sale de tăiere a gheții, cu planuri de a construi noi spărgătoare de gheață de clasă polară pentru a-și spori prezența în Arctica. În contrast, SUA au rămas în urmă în producția de spărgătoare de gheață, ceea ce face ca programul PSC să fie un pas esențial pentru a închide acest decalaj.

Spărgătoare de gheață de ultimă generație

PSC-urile sunt concepute pentru a fi cele mai mari și cele mai avansate tehnologic spărgătoare de gheață vreodată comandate de Paza de Coastă a SUA.

Cu o lungime de 460 de picioare și o deplasare de 22.900 de tone, aceste nave vor fi echipate cu sisteme de navigație și comunicații de ultimă oră, precum și cu capacitatea de a susține o gamă largă de misiuni, de la cercetări științifice la operațiuni de apărare.

Primul PSC, numit Polar Sentinel, se preconizează că va fi finalizat până în 2030

Aprobarea pentru producția integrală a Polar Security Cutter reprezintă un progres semnificativ în eforturile SUA de a-și reînnoi prezența în Arctica.

Pe măsură ce tensiunile geopolitice escaladează și alte națiuni își extind capabilitățile în regiune, SUA recunosc imperativul de a moderniza și îmbunătăți flota de Spărgătoare de Gheață.

Programul PSC nu se rezumă doar la construirea de nave; este vorba despre asigurarea securității naționale, protejarea intereselor economice și menținerea unei poziții strategice în Arctica, susține comunicatul oficial al Pazei e Coastă americane.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...