Comisia Europeană a pregătit un proiect de lege pentru reglementarea emisiilor generate de producția bateriilor pentru mașinile electrice, pentru a se asigura că acestea nu vor genera probleme sociale și de mediu.
„Legea bateriilor va fi prima de acest fel și vine în contextul creșterii vânzărilor de mașini electrice și a apariției accelerate de fabrici de baterii pe teritoriul Europei. Indiferent că sunt produse în Europa sau nu, legea va garanta că bateriile folosite în Europa sunt mai prietenoase cu mediul și reciclabile”, afirmă reprezentanții grupului de mediu Transport&Environment.
În cadrul proiectului de lege, printre cele mai importante puncte, este cel referitor la obligația producătorilor de baterii de a calcula și dezvălui nivelul emisiilor de carbon generate în urma procesului de producție a bateriilor. În formula de calcul a emisiilor generate de producția de baterii, se vor regăsi emisiile generate de extragerea materiilor prime, resursele folosite în procesul de producție și inclusiv operațiunile de reciclare.
Un alt punct al proiectului prevede ținte clare cu privire la rata de recuperare a materiilor prime utilizate în cadrul procesului de producție. Spre exemplu, rata de recuperare a materiilor precum Cobalt, Nichel, Litiu, Cupru, va trebui să fie în proporție de peste 90%.
„Reciclarea materialelor cheie pentru baterii, permite producătorilor să țină pasul cu cererea în creștere fără a crește activitățile miniere. De asemenea, va aduce locuri de muncă și noi companii de-a lungul lanțului valoric al reciclării în Europa.”
Pe lângă asta, pentru a putea fi introduse pe piață, bateriile vor trebui să îndeplinească criterii minime de performanță și durată de viață.
Sursa: transportenviroment.org
Sursa Foto: Audi