Waymo accelerează extinderea serviciului de robotaxi pe măsură ce Tesla intră pe piață

San Francisco (CA, USA), California Street, autonomes Fahrzeug (Waymo) – 2022 – 2925” by Dietmar Rabich is licensed under CC BY-SA 4.0

Waymo, compania de vehicule autonome deținută de Alphabet, a depășit pragul de 100 de milioane de mile parcurse fără șofer, dublând această distanță în doar șase luni, transmite Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Anunțul vine în contextul în care Tesla începe să testeze propriul serviciu de robotaxi, pregătindu-se să intre mai hotărât pe o piață unde Waymo operează de ani buni.

„Atingerea pragului de 100 de milioane de mile complet autonome reprezintă ani de progres metodic, care se transformă acum într-o extindere rapidă și responsabilă”, a declarat Saswat Panigrahi, directorul de produs al Waymo. „Pe măsură ce ne extindem în mai multe orașe, vom întâmpina provocări noi care vor contribui la îmbunătățirea serviciului.”

Cu o flotă de aproximativ 1.500 de vehicule, Waymo operează deja servicii comerciale în San Francisco, Los Angeles, Phoenix, Austin și Atlanta. Compania, care a început ca un proiect experimental în cadrul Google în 2009, a devenit o entitate separată șapte ani mai târziu și este, până în prezent, singura firmă din SUA care a operat taxiuri autonome cu pasageri plătitori.

Până în luna mai, Waymo a raportat peste 10 milioane de curse autonome finalizate, față de 5 milioane la sfârșitul anului trecut. În prezent, vehiculele Waymo parcurg autonom peste două milioane de mile în fiecare săptămână.

Între timp, Tesla încearcă să recupereze terenul pierdut. După mai multe amânări, compania a lansat luna trecută un program-pilot în Austin, Texas, folosind câteva SUV-uri Model Y într-o zonă limitată. Deși testele au fost marcate de unele probleme de trafic și erori de conducere, Elon Musk a declarat recent că serviciul va fi extins rapid și va fi disponibil în mai multe orașe americane până la finalul anului viitor. Potrivit lui Musk, Tesla va lansa robotaxiuri și în zona golfului San Francisco în următoarele două luni.

„Acest tip de reper consolidează avansul Waymo față de alți competitori, deoarece experiența cumulată a acestor sute de milioane de mile este esențială”, a explicat analistul Gil Luria, de la D.A. Davidson. Potrivit acestuia, avantajul Waymo constă tocmai în datele adunate pe parcursul operării, într-o industrie unde siguranța și reglementările stricte ridică obstacole costisitoare.

Sectorul taxiurilor autonome s-a dezvoltat mai lent decât anticipau marii jucători, în principal din cauza costurilor ridicate și a restricțiilor de reglementare. Mai multe companii au fost nevoite să își suspende operațiunile. Printre acestea se numără Cruise, divizia de vehicule autonome a General Motors, care a oprit cursele după investigații și incidente.

În prezent, printre puținii competitori rămași se numără și Zoox, companie deținută de Amazon, care testează un vehicul fără volan sau pedale și intenționează să lanseze un serviciu comercial în Las Vegas în cursul acestui an.

Waymo își continuă planurile de extindere. În martie, compania a anunțat că vizează lansarea unui serviciu complet autonom în Washington, D.C., în 2026. De asemenea, Waymo a solicitat un permis pentru a opera vehicule autonome în New York, însă pentru început va folosi șoferi de siguranță în Manhattan, până la obținerea autorizațiilor necesare.

Chiar dacă Tesla încearcă să își facă loc pe piață, competiția rămâne deschisă, iar provocările tehnice și legislative vor continua să testeze limitele industriei. Pentru moment, Waymo pare să aibă un avans confortabil, însă anunțurile recente arată că lupta pentru supremația în transportul autonom abia începe.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...