Numărul de postări considerate nocive a crescut pe platformele Meta după suspendarea activităților de fact-checking

contul lui mark zuckerberg de pe facebook apare pe un telefon
Sursa foto: Yui Mok / PA Images / Profimedia

Volumul de conținut nociv, inclusiv de incitare la ură, a crescut pe platformele Meta (Facebook, Instagram, Threads…) în SUA, după ce compania și-a încetat activitățile de fact-checking și a relaxat politica sa de moderare a conținuturilor, potrivit unei anchete publicate luni, informează marți agenția de știri AFP, citată de Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Această anchetă, realizată prin intervievarea a circa 700 de utilizatori activi pe Instagram, Facebook și Threads, a fost publicată de organizații de apărare a drepturilor digitale și umane, printre care UltraViolet, GLAAD și All Out.

Potrivit acestui sondaj, 77% dintre persoanele intervievate se simt „mai puțin în siguranță” când își exprimă liber opiniile pe platformele grupului american.

O persoană din șase intervievate a declarat că a fost pe aceste platforme victima unei forme de violență bazate pe gen sau de violență sexuală, în timp ce 66% dintre respondenți au declarat că au văzut acolo conținuturi nocive, precum conținuturi de incitare la ură sau violente.

De asemenea, 92% dintre utilizatorii intervievați au declarat că sunt îngrijorați de înmulțirea conținuturilor nocive și că ei se simt „mai puțin protejați” contra faptului de „a fi expuși” unor asemenea conținuturi sau de a deveni „ținta” lor pe platformele Meta.

Compania lui Mark Zuckerberg a refuzat să comenteze cu privire la această anchetă.

Măsuri Meta și consecințe

Grupul american, care investise miliarde de dolari în ultimii ani pentru a controla conținuturile sensibile, a anunțat în ianuarie că își suspendă programul de fact-checking în SUA, la care participa și AFP. Meta a anunțat, de asemenea, o evoluție în practicile sale de moderare a conținuturilor, pentru a înlătura mai puține mesaje.

„Prea multe conținuturi erau cenzurate în condițiile în care ar fi putut să nu fie”, a justificat la acea vreme compania, care este și proprietara WhatsApp. Aceste anunțuri au fost văzute de mulți drept un mijloc de a-i face pe plac președintelui american Donald Trump, foarte critic la adresa politicii de moderare a Meta în ultimii ani.

Sondajul a adus „dovada flagrantă a unei înmulțiri a conținuturilor nocive, a unei diminuări a libertății de exprimare și a unei creșteri a autocenzurii”, au declarat asociațiile care au publicat ancheta.

Schimbările din politica Meta operate din ianuarie au generat „o schimbare radicală a normelor de moderare de conținuturi pe care compania le construise vreme de aproape un deceniu”, au mai subliniat asociațiile.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...