SUA au atins pentru prima dată în 2024 pragul de 100 de milioane de abonamente cu plată la serviciile de streaming audio, reprezentând aproape două treimi din veniturile industriei muzicale, a raportat marţi organizaţia care reprezintă interesele marilor case de discuri americane, informează AFP, citată de Agerpres.
Veniturile totale ale industriei muzicale americane au crescut cu 3% anul trecut şi au ajuns la 17,7 miliarde de dolari, cu o jumătate de miliard de dolari mai mult decât în 2023, potrivit unui raport publicat de Recording Industry Association of America (RIAA).
Serviciile cu plată au reprezentat 79% din veniturile aduse de streaming şi aproape două treimi din totalul veniturilor obţinute de acest sector.
Creşterea streamingului a încetinit totuşi pe parcursul ultimilor cinci ani: în 2024, acesta a crescut cu mai puţin de 4 milioane de abonamente, în timp ce crescuse cu aproape 9 milioane de abonamente între 2020 şi 2021. Această tendinţă a obligat companiile de profil să găsească alte soluţii.
Universal a lansat, de exemplu, serviciul Streaming 2.0, ce are menirea de a creşte veniturile prin diverse tipuri de abonament, precum şi prin vânzarea de produse pentru fani.
Veniturile generate de serviciile fără plată şi finanţate din publicitate, precum YouTube şi Spotify, au scăzut cu 2% şi au ajuns la 1,8 miliarde de dolari.
În ceea ce priveşte formatele fizice, vinilul a cunoscut cel de-al 18-lea an consecutiv de creştere. El reprezintă aproape 75% din cele 2 miliarde de dolari de venituri muzicale obţinute de produse vândute în format fizic.
Pentru al treilea an consecutiv, vânzările de viniluri au depăşit vânzările de CD-uri.
Popularitatea vinilului a crescut constant în ultimii ani, fiind alimentată de colecţionarii şi melomanii nostalgici după sunetul specific al acestor dispozitive muzicale.
Raportul anual al Federaţiei Internaţionale a Industriei Fonografice, care reprezintă casele de discuri din lumea întreagă, urmează să apară miercuri.