Garmin a înregistrat cea mai lentă creștere a veniturilor din ultimele șapte trimestre și nu a atins estimările de profit din cauza cererii slabe pentru dispozitivele sale de navigație și ceasurile inteligente, ceea ce a dus la o scădere a acțiunilor companiei cu peste 11,5% miercuri, relatează Reuters.
De asemenea, s-a alăturat corului de companii globale care au avertizat cu privire la incertitudinea economică provocată de tarifele americane, care au afectat deja companii din toate sectoarele și țările.
Garmin are unități de producție în Taiwan, SUA, Olanda, Polonia și China. Acest lucru ar putea să o facă vulnerabilă la tensiunile crescânde dintre China și SUA, pe fondul escaladării tarifelor reciproce impuse de Beijing și Washington, care amenință să perturbe lanțurile de aprovizionare.
Cu toate acestea, compania, care concurează cu ceasurile inteligente de la Apple și Samsung și-a majorat previziunile de venituri pentru acest an de la 6,80 miliarde de dolari la 6,85 miliarde de dolari. Aceasta a fost o valoare mai mare decât estimarea medie a analiștilor de 6,82 miliarde de dolari, potrivit datelor compilate de LSEG.
În trimestrul încheiat la 29 martie, vânzările diviziilor de produse pentru activități în aer liber și fitness – cele două surse principale de venituri ale Garmin – au crescut cu 20% și, respectiv, 12%, mai lent decât creșterea de 29% și 31% înregistrată în cele trei luni anterioare.
În ansamblu, vânzările au crescut cu 11%, până la 1,54 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat la 29 martie, peste estimările analiștilor de 1,51 miliarde de dolari.
Cu toate acestea, profitul ajustat de 1,61 dolari pe acțiune a ratat estimările analiștilor de 1,67 dolari, deoarece cheltuielile totale au crescut cu 9,5%.
Compania a redus, de asemenea, prognoza privind marja anuală de la 58,7% la 58,5%.