Compania finlandeză de tehnologie medicală Oura a strâns cu succes 900 de milioane de dolari în cadrul unei noi runde de finanțare, catapultându-și valoarea la aproximativ 11 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul valorii din ultima rundă, transmite TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Finanțarea a fost condusă de Fidelity Management & Research Company, cu participarea nouă a ICONIQ și contribuții din partea Whale Rock și Atreides.
Oura, jucătorul dominant pe piața inelelor inteligente, cu o cotă de peste 80% conform IDC, a vândut peste 5,5 milioane de inele inteligente de la lansare, peste jumătate din aceste vânzări fiind realizate în ultimul an. Creșterea financiară a companiei este substanțială, veniturile mai mult decât dublându-se în 2024, până la 500 de milioane de dolari, iar vânzările fiind estimate să depășească 1 miliard de dolari în acest an.
„Suntem mândri că nu construim doar un produs, ci o mișcare globală către o sănătate proactivă, ajutând oamenii să-și înțeleagă corpul, să ia decizii mai bune în ceea ce privește stilul de viață și să comunice mai eficient cu furnizorii de servicii medicale”, a declarat CEO-ul Tom Hale.
Compania intenționează să investească noul capital în inovația în domeniul AI și al producției, să introducă noi funcții de sănătate și să-și extindă distribuția globală. Oura își diversifică, de asemenea, baza de clienți, observând că femeile în vârstă de 20 de ani devin o piață principală.
Compania se îndreaptă către testarea sănătății. Recent, a lansat o nouă funcție numită Health Panels, care permite utilizatorilor să rezerve un test de sânge în valoare de 99 de dolari la laboratoarele Quest Diagnostics. Acest raport poate fi vizualizat în aplicație, iar utilizatorii pot discuta cu un bot AI pentru sugestii generale. Această nouă inițiativă plasează Oura în concurență directă cu rivali precum Whoop, Ultrahuman și Samsung, care se aventurează și ei în domenii similare de testare a sănătății.