CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, susține că ochelarii inteligenți cu inteligență artificială vor deveni principala formă prin care oamenii vor interacționa cu tehnologia în viitor. Ideea a fost formulată inițial într-o postare publicată pe blogul său, axată pe tema „superinteligenței”, și a fost ulterior reluată și detaliată în cadrul apelului cu investitorii pentru rezultatele financiare ale trimestrului al doilea, conform TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Cred că, în viitor, dacă nu ai ochelari care să includă AI — sau vreo modalitate de a interacționa cu AI — probabil vei fi într-un dezavantaj cognitiv semnificativ față de ceilalți”, a declarat Zuckerberg în fața investitorilor. El a explicat că ochelarii sunt forma ideală de integrare a AI, deoarece pot „vedea ce vezi tu, auzi ce auzi tu și pot vorbi cu tine”.
Meta investește de ani buni în dezvoltarea ochelarilor inteligenți, iar această strategie începe să dea rezultate. Modelele dezvoltate în parteneriat cu brandurile Ray-Ban și Oakley le permit utilizatorilor să asculte muzică, să facă fotografii și clipuri video, și să interacționeze cu Meta AI, inclusiv punând întrebări despre ceea ce văd în timp real. Potrivit companiei EssilorLuxottica, vânzările ochelarilor Ray-Ban Meta s-au triplat în ultimul an.
Zuckerberg susține că valoarea acestor dispozitive va crește și mai mult odată cu integrarea unor display-uri, fie că este vorba despre un câmp vizual holografic, cum promit viitorii ochelari AR Orion, fie despre un ecran mai simplu pentru utilizare cotidiană. „Adăugarea unui ecran va aduce și mai multă valoare”, a spus el.
Dezvoltarea acestor tehnologii este realizată prin intermediul diviziei Reality Labs, responsabilă pentru produsele de realitate augmentată și virtuală. Deși această divizie a înregistrat o pierdere operațională de 4,53 miliarde de dolari în al doilea trimestru și aproape 70 de miliarde de dolari din 2020 până în prezent, Zuckerberg o prezintă ca pe o investiție strategică în viitorul AI și al computingului de consum. „Este ceea ce am încercat să maximizăm în Reality Labs în ultimii 5 până la 10 ani – cercetarea tuturor acestor direcții”, a explicat el.
Meta nu este singura companie care pariază pe noi forme de interacțiune cu AI.
OpenAI a achiziționat recent startupul fondat de fostul designer Apple, Jony Ive, într-o tranzacție de 6,5 miliarde de dolari, pentru a dezvolta un nou dispozitiv AI pentru consumatori. Alte startupuri au explorat formate alternative, precum broșele Humane sau pandantivele Limitless și Friend, însă fără același succes.
Chiar dacă viitorul dispozitivelor AI de consum rămâne deschis, Zuckerberg este convins că ochelarii vor juca un rol central: „Alt lucru grozav la ochelari este că vor fi forma ideală de a combina lumea fizică și cea digitală. Întreaga viziune a Metaversului va deveni extrem de importantă, iar AI va accelera acest proces”, a concluzionat el.