LG Display a anunțat planuri de dezvoltare a tehnologiilor OLED avansate, astfel compania reinvestește veniturile obținute din vânzarea fabricii sale de ecrane cu cristale lichide (LCD) din China în afacerea sa OLED, a anunțat compania pe 17 iunie, potrivit The Chosun Daily. Producătorul sud-coreean de panouri OLED a anunțat planuri de a investi 1,26 trilioane de woni (aproximativ 914 milioane de dolari) în echipamente noi de producție OLED. Din această sumă, 700 de miliarde de woni vor fi alocați complexului de producție din Paju, Gyeonggi-do, iar restul va fi utilizat pentru operațiuni de asamblare în Vietnam. Investiția reprezintă prima cheltuială majoră de capital a companiei din 2021.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
LG Display dezvoltă centrul de producție din Paju
Decizia vine după ieșirea LG Display de pe piața LCD-urilor de format mare, după ce anul trecut a vândut fabrica din Guangzhou către TCL China Star Optoelectronics Technology (CSOT), o unitate de producție de ecrane a companiei chineze TCL. Tranzacția, evaluată la 2,25 trilioane de woni (1,6 miliarde de dolari), a permis companiei să redirecționeze mai mult de jumătate din venituri către dezvoltarea tehnologiei OLED, pentru a-și consolida poziția în domeniul ecranelor de nouă generație.
Centrul de producție din Paju, cu o suprafață de aproximativ 1,14 milioane de metri pătrați, echivalentul a aproximativ 150 de terenuri de fotbal, produce în prezent panouri OLED în formate mari, medii și mici. Noua investiție va fi utilizată pentru modernizarea liniilor existente ale fabricii cu tehnologii OLED avansate, care oferă o eficiență energetică îmbunătățită și o calitate superioară a imaginii. Proiectul este programat să se deruleze până la 30 iunie 2027.
LG Display a menționat că investiția ar trebui să genereze beneficii economice indirecte prin stimularea colaborării cu firme partenere mici și mijlocii, pe lângă modernizarea directă a echipamentelor.
LG Display a renunțat la tehnologia LCD
Observatorii din industrie interpretează această mișcare ca o schimbare strategică clară de la LCD la OLED – ecrane care oferă o calitate superioară a imaginii, grosime redusă și consum redus de energie. Producția de OLED necesită o tehnologie mai sofisticată decât LCD și este considerată un sector cu valoare adăugată ridicată. LG Display investește în OLED din 2013, concentrându-se pe segmentul ecranelor premium. În ultimul deceniu, a inițiat șapte runde de investiții în OLED, inclusiv o injecție de 3,3 trilioane de woni (2,3 miliarde de dolari) în producția de OLED de dimensiuni mici și medii în august 2021.
Anul trecut, vânzările de OLED au reprezentat un procent record de 55% din veniturile totale ale companiei. Se preconizează că cea mai recentă investiție va consolida și mai mult competitivitatea LG Display pe piața OLED de dimensiuni mici și medii, unde cererea crește rapid pentru smartphone-uri, tablete, laptopuri și ecrane auto. Se estimează că facilitățile modernizate vor furniza produse OLED cu rezoluție mai mare și eficiență energetică îmbunătățită.
„Ne concentrăm investițiile pe produse premium pentru a lărgi decalajul tehnologic față de concurenții noștri”, a declarat compania.
Eforturi ale producătorilor coreeni de a contracara concurența din partea producătorilor chinezi
Această ofensivă agresivă reflectă eforturile mai ample ale Coreei de Sud de a contracara concurența tot mai intensă din partea producătorilor chinezi de ecrane. În timp ce Coreea de Sud a dominat odată industria globală a ecranelor LCD, China controlează acum peste 60% din producția mondială de ecrane LCD, în timp ce cota Coreei de Sud a scăzut la puțin peste 10%. Ca răspuns la presiunea crescândă asupra prețurilor din partea firmelor chineze, atât LG Display, cât și Samsung Display au încetat producția de panouri LCD de format mare. În prezent, nicio companie sud-coreeană nu produce panouri LCD pentru televizoare, producția rămasă fiind limitată la monitoare și ecrane speciale.
China se apropie și de sectorul OLED, unde Coreea de Sud a deținut în mod tradițional un avantaj tehnologic. Producătorii chinezi, precum BOE și Visionox, își intensifică investițiile în producția de OLED pentru a-și extinde cota de piață. Potrivit firmei de cercetare de piață Omdia, cota de piață globală a Coreei de Sud în sectorul OLED a scăzut de la 73% în 2023 la 66,4% anul trecut, în timp ce cota Chinei a crescut de la 25,7% la 32,2% în aceeași perioadă.
Pe fondul îngrijorărilor crescânde cu privire la scurgerile de tehnologie, companiile sud-coreene producătoare de ecrane au inițiat și acțiuni în justiție. La 13 iunie, LG Display a intentat un proces pentru încălcarea drepturilor de brevet împotriva producătorului chinez de panouri Tianma la Curtea Districtuală a Statelor Unite pentru Districtul de Est al Texasului.