Designul subțire al noului iPhone Air poate fi atrăgător, iar efortul ingineresc pentru a face un telefon așa subțire este datorat unei inginerii a Apple, sub forma unei baterii cu carcasă metalică. CEO-ul unei companii producătoare de materiale pentru baterii spune că sistemul de alimentare al noului iPhone este remarcabil, transmite TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noua baterie oferă un nivel ridicat de rezistență telefonului
Declarația a fost făcută de Gene Berdichevsky, CEO-ul companiei Sila, producător de materiale de anod din siliciu pentru electronice de larg consum și, în curând, pentru vehicule electrice. El spune că ceea ce a creat Apple este o tehnologie revoluționară, cu o formă uimitoare.
„Bateria noului iPhone este destul de remarcabilă. Forma complet arbitrară, bidimensională – te uiți la formă și este destul de uimitoare. (…) Tocmai m-am întors din Asia și am avut ocazia să văd câteva dintre aceste celule. Este o tehnologie revoluționară în domeniul bateriilor”, spune Gene Berdichevsky, CEO-ul Sila, pentru TechCrunch.
Designul cu crestătură al iPhone Air este posibil datorită unei tehnologii brevetate de Apple, numită baterie cu carcasă metalică. Detaliul cheie se află în denumire: o carcasă metalică care înconjoară întreaga celulă, conferindu-i rezistență și durabilitate fizică. Majoritatea bateriilor utilizate în produsele electronice de larg consum sunt celule tip pungă, care au o carcasă din plastic moale, ieftină de fabricat și care permite un anumit grad de umflare.
Tehnologia permite Apple să profite la maxim de spațiul redus
Apple folosește de ani de zile baterii în formă de L în iPhone-uri. Toate bateriile cu ioni de litiu se umflă într-o anumită măsură, iar colțul interior al L-ului devine un punct de strângere atunci când apare umflarea. Berdichevsky este de părere că acestea sunt foarte delicate, iar acest lucru le permite să fie durabile.
Bateriile metalice permit Apple să profite la maximum de spațiul redus din interiorul iPhone Air. CEO-ul spune că, astfel, bateriile pot fi amplasate foarte aproape de margini, lucru ce permite celulei să se strecoare în orice spațiu liber după ce au fost poziționate diversele plăci de circuit. În cele din urmă, Berdichevsky consideră că majoritatea telefoanelor vor adopta baterii metalice, în ciuda costurilor suplimentare. Stocarea suplimentară de energie va merita efortul.
Trecerea la o baterie atât de complexă este probabil motivul pentru care Apple nu a înlocuit anozii de carbon din bateriile sale litiu-ion cu versiuni cu conținut ridicat de siliciu, cunoscute și sub denumirea de siliciu-carbon. Dar trecerea la construcția din metal ar putea facilita trecerea la anozi de siliciu în viitorul apropiat. Anozii din siliciu pur pot stoca cu aproximativ 50% mai multă energie decât anozii tradiționali din grafit, dar materialul este predispus la umflare.