Samsung susține că „milioane” de utilizatori folosesc Galaxy AI în mod regulat, în ciuda unui sondaj recent în care 87% dintre respondenți au declarat că nu adaugă valoare experienței

samsung
Sursa foto: Samsung Electronics

Se pare că există un elefant destul de mare în camera industriei smartphone-urilor în acest moment. Producători precum Samsung, Apple și Google investesc masiv în dezvoltarea (și comercializarea) software-urilor bazate pe AI, însă consumatorii par mai puțin interesați de o tehnologie care încă nu s-a dovedit a fi schimbătoare pentru viața lor de zi cu zi, relatează TechRadar.

Un sondaj recent realizat pe mai mult de 2.000 de utilizatori de iPhone și Samsung Galaxy a arătat că 73% dintre respondenții care dețin un iPhone și 87% dintre respondenții care dețin un Galaxy consideră că inteligența artificială adaugă puțină sau deloc valoare experienței lor cu smartphone-ul. Aceasta trebuie să fie o lectură dificilă pentru directorii din domeniul tehnologiei care pariază colectiv sute de miliarde pe un viitor alimentat cu inteligență artificială.

Desigur, adoptarea necesită timp, iar Samsung, în ceea ce o privește, este angajată în jocul pe termen lung. La MWC 2025, TechRadar a vorbit cu Annika Bizon, Mobile Experience (MX) VP of Product and Marketing la Samsung UK, care a vorbit despre „obiectivul numărul unu” al companiei cu Galaxy AI – și ale cărei cifre proprii de adopție descriu o imagine mai optimistă.

„Anul trecut am lansat Galaxy AI pe piață, iar acum avem peste 5 milioane de oameni care îl folosesc în mod regulat în Marea Britanie. Internetul a avut nevoie de opt ani pentru a ajunge la această cifră”, a declarat Bizon. „Odată ce începi să folosești ceva, acesta devine un comportament, iar treaba noastră este să schimbăm comportamentul, astfel încât oamenii să vadă beneficiile.”

„Acum”, a continuat Bizon, ”poți schimba comportamentul doar dacă oamenii văd un beneficiu. Deci [acesta este] obiectivul numărul unu. Al doilea lucru pentru noi: Galaxy AI este eroul nostru de mesagerie pentru că vrem să deținem acest spațiu și să aducem credibilitate acestui spațiu. Dar trebuie, de asemenea, să o demistificăm, nu? Pentru că AI înseamnă un milion de lucruri. Uitați-vă în jur astăzi [la MWC]. Ceea ce spunem noi este: AI face banalul mai ușor. Te face mai creativ, oferindu-ți înapoi timp pentru a face lucrurile pe care le iubești. Cu toate acestea, nu puteți uita că oamenii cumpără un telefon pentru camera foto, durata de viață a bateriei, durabilitatea. Acestea sunt principii care vor sta la baza fiecărui produs pe care îl vom aduce pe piață.”

Este clar, deci, că Samsung nu a uitat de importanța hardware-ului pentru consumatori – în ciuda numărului amețitor de reclame Galaxy legate de AI pe care le-ați văzut probabil în ultimul an. AI este „eroul mesageriei” Samsung, dar este o chestiune de sinergie, nu de prioritizare.

„Dacă vă gândiți la hardware și software, acestea funcționează împreună”, mi-a spus Bizon. „AI optimizează bateria de pe telefon, AI optimizează camera de pe telefon – puteți întotdeauna să iterați prin hardware, dar când începeți să adăugați AI în asta, duceți într-adevăr întreaga experiență la un alt nivel.

„[Clienții noștri folosesc AI] pentru că le face viața mai ușoară, fie că este vorba de Circle to Search, Live Interpreter sau de faptul că pot rezerva un restaurant prin intermediul vocii mele și pot trimite o invitație direct în calendarul prietenului meu. Este vorba despre economisirea timpului. Dacă economisești timp și ai cel mai bun hardware [care lucrează alături] de cel mai bun software, începi să schimbi cu adevărat experiența clientului. Și acesta este lucrul important. Să lucrăm în așa fel încât tehnologia să lucreze pentru noi, în loc ca noi să lucrăm pentru tehnologie. AI este spațiul în care vedem toate [tehnologiile] noastre reunindu-se – este ca un Personal Assistant în buzunar.”

Democratizarea este esențială pentru adoptare

În timp ce inteligența artificială bazată pe smartphone era rezervată celor mai bune telefoane în urmă cu aproximativ un an, companiile au trecut acum la oferirea de inteligență artificială la aproape fiecare treaptă a scării prețurilor.

Google, de exemplu, oferă aceleași funcții AI pe Google Pixel 8a accesibil ca și pe Google Pixel 9 Pro premium, în timp ce Apple a debutat recent cu iPhone 16e compatibil cu Apple Intelligence, reducând costul de acces la suita sa de funcții AI. Eliminarea exclusivității AI va permite acestor companii să își rafineze și să își testeze funcțiile AI într-un mod care pur și simplu nu este posibil cu o dimensiune limitată a eșantionului, iar Samsung, spre lauda sa, a realizat acest lucru mai devreme decât majoritatea.

După lansarea Galaxy AI în ianuarie 2024 pe seria Galaxy S24, Samsung a implementat aceleași caracteristici pe seria Galaxy S23 doar două luni mai târziu. Compatibilitatea Galaxy AI acoperă acum totul, de la Samsung Galaxy S25 Ultra high-end la Galaxy A55 mid-range.

„AI pentru toți este foarte important pentru noi”, a explicat Bizon. „Toată lumea are șansa de a folosi AI. Personal, sunt foarte mândru de faptul că am făcut pasul anul trecut să ducem [Galaxy AI] pe dispozitivele din generația anterioară – adică peste 200 de milioane de dispozitive la nivel global, și am oferit oamenilor posibilitatea de a o experimenta. Nu poți obține o adopție reală decât atunci când ai o piață de masă cu care să faci asta.”

În plus, cifrele din spatele AI nu sunt toate rele. Rezultatele sondajului menționat anterior reflectă sentimentul actual față de inteligența artificială bazată pe smartphone-uri.

Obiceiurile consumatorilor se schimbă și, deși Galaxy AI ar putea părea o invenție acum, nu va trece mult timp până când milioane de utilizatori de smartphone-uri își vor folosi vocea pentru a face rezervări la restaurant. Luați în considerare acest lucru: mașinile, laptopurile și cheeseburgerii au fost toate percepute ca niște mofturi stupide atunci când au fost lansate inițial pe piață. Acum sunt cruciale pentru economia globală.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...