Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) reamintește utilizatorilor de servicii de telefonie și internet că au dreptul de a fi notificați când epuizează resursele din abonament sau când acumulează costuri suplimentare de 250 de lei (fără TVA). Această măsură a fost impusă furnizorilor pentru a crește transparența și a oferi utilizatorilor un control mai bun asupra costurilor, potrivit unui comunicat al instituției.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Furnizorii sunt obligați să informeze clienții în două situații:
- La epuizarea resurselor incluse în abonament: Notificarea trebuie emisă imediat ce utilizatorii consumă integral minutele, SMS-urile sau datele mobile incluse în planul tarifar.
- La atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (fără TVA): Când costurile suplimentare ajung la această valoare, furnizorii trebuie să trimită o notificare clară și promptă. Această sumă poate include și costurile pentru serviciile cu valoare adăugată.
Aceste reguli se aplică și microîntreprinderilor, întreprinderilor mici sau organizațiilor nonprofit, cu excepția cazului în care acestea au renunțat explicit la aplicarea lor.
Utilizatorii pot solicita facturi detaliate pentru a verifica serviciile facturate. În cazul în care obligațiile de informare nu sunt respectate, consumatorii pot depune o sesizare la ANCOM.
Totuși, ANCOM nu are autoritate să verifice corectitudinea înregistrării traficului de către operatori. Pentru încălcarea clauzelor contractuale, utilizatorii se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar întreprinderile mici și organizațiile nonprofit pot recurge la mediatori sau instanțe de judecată.