După depășirea previziunilor privind veniturile din al doilea trimestru, CEO-ul Airbnb, Brian Chesky, și-a împărtășit opiniile cu privire la strategia companiei în materie de IA, avertizând investitorii că chatboții AI nu pot fi încă considerați „noul Google”. Adică, , deși pot genera noi potențiali clienți pentru sectorul turismului și al serviciilor, nu pot înlocui în totalitate recomandările generate de motorul de căutare dominant, relatează TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cel puțin nu în acest moment.
„Cred că încă suntem în faza de explorare”, a declarat directorul executiv investitorilor în cadrul conferinței privind rezultatele financiare din trimestrul al doilea. „Vreau să atrag atenția asupra faptului că nu cred că agenții AI – nu cred că ar trebui să ne gândim la chatboți ca la Google – nu cred că ar trebui să îi considerăm încă «noul Google».
Chesky a explicat că acest lucru se datorează faptului că modelele AI nu sunt „proprietare”.
„Trebuie să ne amintim, de asemenea, că modelul care stă la baza ChatGPT nu este proprietar. Nu este exclusiv pentru ChatGPT. Noi, Airbnb, putem folosi și API-ul, și există și alte modele pe care le putem folosi”, a spus el.
Oferind o imagine mai amplă a peisajului IA, Chesky a spus că, pe lângă chatboți și alți agenți IA, vor exista startup-uri personalizate, concepute pentru aplicații specifice, precum și alți operatori tradiționali care au trecut la IA.
„Unul dintre lucrurile pe care le-am observat este că nu este suficient să ai doar… cel mai bun model. Trebuie să poți regla modelul și să construiești o interfață personalizată pentru aplicația potrivită. Și cred că asta este cheia”, a spus el.
Compania a declarat investitorilor că va căuta să profite de AI în mai multe moduri.
Airbnb a dezvăluit în cadrul conferinței telefonice că agentul său de servicii pentru clienți bazat pe IA din SUA a redus cu 15% procentul de oaspeți care contactează un agent uman. Acest lucru a fost de fapt mai dificil decât abordarea aspectelor precum planificarea călătoriilor și inspirația, a spus Chesky, deoarece agenții IA care oferă servicii pentru clienți nu pot halucina. Ei trebuie să fie preciși și de ajutor în orice moment.
Agentul de servicii pentru clienți al Airbnb a fost creat folosind 13 modele diferite și a fost instruit pe baza a zeci de mii de conversații, fiind disponibil în prezent în limba engleză în SUA. Anul acesta, Airbnb îl va lansa în mai multe limbi, iar anul viitor va deveni mai personalizat și mai autonom. Asta înseamnă că va fi capabil să înțeleagă dacă cineva contactează compania pentru a anula o rezervare; nu numai că va putea să le spună cum să facă acest lucru, dar va putea să o facă și în locul lor. Agentul ar putea, de asemenea, să ajute la planificarea și rezervarea călătoriilor.
În plus, AI va fi integrat în motorul de căutare al Airbnb anul viitor, a precizat CEO-ul.
Cu toate acestea, compania nu și-a concretizat încă planurile de colaborare cu agenți AI terți, deși ia în considerare această posibilitate. Utilizatorii au în continuare nevoie de un cont Airbnb pentru a face o rezervare.
Din acest motiv, Chesky nu crede că IA agentică ar transforma afacerea sa într-o marfă, așa cum s-a întâmplat cu rezervările de zboruri. În schimb, el vede IA ca o „sursă potențial interesantă de generare de clienți” pentru companie.
„Cred că esențial pentru noi va fi să fim lideri și să devenim prima opțiune pentru oamenii care doresc să-și rezerve călătoriile pe Airbnb. În ceea ce privește integrarea cu agenții AI, cred că este ceva la care suntem cu siguranță deschiși”, a spus el.
Airbnb a depășit așteptările analiștilor în acest trimestru, cu venituri de 3,1 miliarde de dolari și un profit pe acțiune de 1,03 dolari, dar acțiunile au scăzut pe fondul previziunilor de încetinire a creșterii în a doua jumătate a anului.