Browserul axat pe confidențialitate DuckDuckGo lansează o nouă setare care va permite utilizatorilor să filtreze imaginile generate de inteligența artificială (IA) din rezultatele căutărilor, potrivit TechCrunch. Compania afirmă că lansează această funcție ca răspuns la feedback-ul utilizatorilor care au spus că imaginile generate de IA pot împiedica găsirea a ceea ce caută.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Utilizatorii pot accesa noua setare efectuând o căutare pe DuckDuckGo și accesând tab-ul Imagini. De acolo, vor vedea un nou meniu derulant intitulat „Imagini AI”. Utilizatorii pot apoi alege dacă doresc să vadă conținut AI selectând „afișare” sau „ascundere”.
Utilizatorii pot activa filtrul și în setările de căutare, apăsând opțiunea „Ascunde imaginile generate de AI”.
Noua funcție a DuckDuckGo apare într-un moment în care internetul este inundat de conținut AI de proastă calitate, generat cu ajutorul tehnologiei AI generative.
Metodele de filtrare
„Filtrul se bazează pe liste de blocare open-source selectate manual, inclusiv lista „nucleară”, furnizată de uBlockOrigin și uBlacklist Huge AI Blocklist”, a declarat DuckDuckGo într-o postare pe X. „Deși nu va detecta 100% din rezultatele generate de AI, va reduce considerabil numărul de imagini generate de AI pe care le vedeți.”
DuckDuckGo spune că intenționează să adauge filtre suplimentare în viitor, dar nu a furnizat detalii.
Interesant de remarcat este exemplul folosit de DuckDuckGo pentru a ilustra noua funcție, unde folosește o căutare de imagini pentru un pui de păun, probabil în referire la controversa cu care s-a confruntat Google anul trecut pentru că a afișat mai multe imagini generate de AI cu pui de păuni decât imagini reale atunci când s-a efectuat o căutare de imagini pentru această pasăre.

Cine este DuckDuckGo
DuckDuckGo este o companie americană de software axată pe confidențialitatea online, al cărei produs principal este motorul de căutare numit DuckDuckGo. Fondată de Gabriel Weinberg în 2008, produsele sale ulterioare includ extensii pentru browser și un browser web personalizat DuckDuckGo. Cu sediul în Paoli, Pennsylvania, DuckDuckGo este o companie privată cu aproximativ 200 de angajați.
Numele companiei face referire la jocul pentru copii „duck, duck, goose” (rață, rață, gâscă). Rezultatele căutării DuckDuckGo sunt o compilație a „peste 400” de surse, conform propriilor declarații, inclusiv Bing, Yahoo! Search BOSS, Wolfram Alpha, Yandex și propriul crawler web (DuckDuckBot), dar niciuna de la Google.
De asemenea, utilizează date de pe site-uri crowdsourced, precum Wikipedia, pentru a completa casetele de informații din dreapta rezultatelor căutării. În timpul unei întreruperi a API-ului Bing în 2024, DuckDuckGo a încetat să mai afișeze rezultate, indicând faptul că Bing furniza o parte substanțială din rezultatele DuckDuckGo.
DuckDuckGo obține venituri din difuzarea de reclame provenite în principal din rețeaua de căutare Yahoo-Bing. Fiind un motor de căutare axat pe confidențialitate, reclamele difuzate pe DuckDuckGo se bazează pe cuvintele cheie și termenii din interogarea de căutare. Din aprilie 2024, DuckDuckGo câștigă bani și din taxele de abonament plătite pentru accesul la Privacy Pro.
O parte din codul sursă al DuckDuckGo este software gratuit și open-source găzduit pe GitHub sub licența Apache 2.0, dar nucleul este proprietar.