Mozilla introduce Perplexity AI ca nouă opțiune de căutare în Firefox, oferind utilizatorilor o alternativă la motoarele de căutare tradiționale, fără a fi nevoie să schimbe browserul. Această mișcare vine în contextul în care multe firme de tehnologie dezvoltă browsere dedicate AI, dar Firefox integrează tehnologia direct în platforma sa existentă. Începând din această săptămână, utilizatorii desktop din întreaga lume pot selecta Perplexity pentru a gestiona căutările lor pe web, iar o versiune mobilă este așteptată să fie lansată în următoarele luni, potrivit TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Anterior, funcția era disponibilă doar într-un număr limitat de țări, inclusiv Statele Unite, Regatul Unit și Germania. Inițial, nu era clar dacă Perplexity va deveni o prezență permanentă alături de furnizori consacrați precum Google, Bing și DuckDuckGo. Mozilla a confirmat acum că feedback-ul pozitiv al utilizatorilor din programul pilot a dus la decizia de lansare la nivel global.
Odată activat, Perplexity oferă o experiență de căutare conversațională în care răspunsurile apar cu citate, spre deosebire de o listă de linkuri web, ca în cazul căutării tradiționale Google. Opțiunea va apărea în butonul de căutare unificat din bara de adrese, care vă permite să treceți rapid la căutarea cu Perplexity, după cum este necesar. Utilizatorii pot configura, de asemenea, furnizorul de căutare implicit în setările Firefox.

Mozilla a declarat anterior că, dacă programul pilot Perplexity va avea succes, va încerca să adauge în viitor mai multe motoare de răspunsuri AI sau opțiuni de căutare în browserul său.
Așteptându-se la unele reacții negative și la preocupări legitime privind confidențialitatea, Mozilla a declarat că Perplexity „menține interdicții stricte împotriva vânzării sau partajării datelor personale” și a menționat că utilizatorii vor avea în continuare controlul asupra momentului și modului de utilizare a acestuia.
Pe lângă știrile despre opțiunea de căutare AI, Mozilla a menționat, de asemenea, că pune profilurile browserului la dispoziția tuturor utilizatorilor după luni de teste și o lansare treptată. Această funcție vă permite să comutați între diferite configurări ale browserului, cum ar fi cele pentru muncă, școală sau uz personal.
În plus, compania continuă să testeze căutarea vizuală cu Google Lens printre cei care au setat Google ca furnizor de căutare implicit pe desktop.