IBM a renunțat la câteva sute de angajați din domeniul resurselor umane iar munca acestora este acum efectuată de agenți AI care sunt capabili să îndeplinească sarcini în mod complet autonom, potrivit cotidianului american Wall Street Journal, citat de BFM TV.
Dar aceste înlocuiri au permis, de asemenea, IBM să crească numărul de angajări în alte funcții, asigură compania. „În timp ce am făcut o cantitate enormă de muncă în cadrul IBM pentru a valorifica AI și automatizarea anumitor fluxuri de lucru de afaceri, numărul total de locuri de muncă a crescut de fapt”, deoarece a permis mai multe investiții în alte domenii, a declarat directorul general al companiei, Arvind Krishna.
Agenți AI
Aceste domenii, care includ ingineria software, vânzările și marketingul, sunt axate pe „gândirea critică”, a spus el. Cu alte cuvinte, angajaților li se cere să facă lucruri care „se confruntă cu alți oameni, spre deosebire de munca de rutină”. Ca urmare, IBM a reușit să angajeze mai mulți programatori și vânzători. Cu toate acestea, compania nu spune în ce perioadă a redus locurile de muncă care au permis efectuarea acestor angajări.
Declarațiile lui Arvind Krishna vin în contextul în care compania organizează în această săptămână conferința anuală IBM Think. Luni, aceasta a anunțat lansarea unor servicii care permit companiilor să își creeze proprii agenți AI.
Prin lansarea acestui tip de servicii, IBM calcă pe urmele Microsoft, OpenAI și Nvidia, care permit deja întreprinderilor și dezvoltatorilor să își creeze proprii agenți, adaptați la nevoile lor.