Alfa Romeo analizează posibilitatea de a amâna lansarea noii generații a SUV-ului Stelvio, în contextul unei reevaluări a strategiei comerciale cauzate de cererea scăzută pentru vehicule electrice. Potrivit unor surse citate de Reuters, modelul nu va ajunge pe piață înainte de toamna anului 2026.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul Stelvio urma să fie prezentat oficial la finalul anului 2025 și introdus pe piață în primul trimestru din 2026. Cu toate acestea, una dintre surse a precizat că livrările nu vor începe mai devreme de septembrie sau octombrie anul viitor. Mașina va fi produsă în uzina Stellantis din Cassino, în centrul Italiei.
SUV-ul de clasă mare va fi construit pe platforma „STLA Large”, dezvoltată de Stellantis pentru a susține propulsoare multiple – electric, hibrid și termic.
Inițial, Alfa Romeo planificase ca noul Stelvio să fie disponibil exclusiv în versiune electrică, dar între timp lucrează și la o variantă hibridă. A doua sursă a precizat că dezvoltarea acestei versiuni hibride va necesita timp suplimentar, ceea ce contribuie la amânarea lansării.
Modificarea planurilor ar putea întârzia, cel puțin temporar, strategia mai amplă a Stellantis de a revitaliza industria auto din Italia. În decembrie 2024, grupul a prezentat guvernului italian o serie de măsuri pentru creșterea producției și susținerea locurilor de muncă în țară. Un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat că revizuirea planului „include o extindere și o reprofilare a activităților în Italia, în lumina condițiilor actuale de piață, a incertitudinilor legate de reglementările UE și a impactului tarifelor”.
Schimbările nu afectează, deocamdată, planurile pentru succesorul sedanului sport Giulia, al cărui debut este programat tot pentru anul viitor, potrivit aceleiași surse.
În paralel, Stellantis a trecut printr-o schimbare de conducere. Antonio Filosa, fost responsabil al operațiunilor din America de Nord, a fost numit recent CEO al grupului. La începutul lunii mai, conducerea europeană a companiei a anunțat că lucrează la o actualizare a planului industrial pentru regiune.
Cererea pentru vehicule electrice continuă să fie modestă în Europa, iar mai mulți analiști estimează că Uniunea Europeană ar putea încetini ritmul tranziției spre electrificare, în contextul incertitudinilor economice și politice.
Situația este complicată și de perspectivele tarifare din Statele Unite, piață care reprezintă aproximativ 15% din vânzările Alfa Romeo. Acolo, eventualele taxe impuse importurilor de vehicule europene ar putea afecta semnificativ performanța mărcii.
Pentru a evalua impactul potențial al tarifelor asupra Alfa Romeo și a mărcii Maserati, Stellantis a apelat la serviciile firmei de consultanță McKinsey la începutul acestui an.
Noua generație Stelvio este un element central în planurile Alfa Romeo de a-și extinde gama și de a susține tranziția către modele electrificate, însă incertitudinile de pe piață forțează compania să își regândească pașii.