Audi a anunțat printr-o serie de postări pe rețelele de socializare un nou concept pentru un model coupé. CEO-ul companiei, Gernot Döllner, l-a descris ca fiind „un moment TT 2.0” pentru Ingolstadt, făcând referire la succesul primei generații a modelului, relatează publicația Motor1.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Campania Audi se axează pe trecutul sportiv al producătorului
Campania lansată de Audi pe social media nu dezvăluie niciun detaliu despre următorul concept. Ceea ce a dezvăluit campania este doar o direcție de design, dar și referințe din trecutul sportiv al companiei.
Conceptul Avus, prezentat în campania Audi, este unul dintre punctele de referință. Acel concept de R8 era un adevărat supercar în spirit, chiar dacă motorul W12 din spatele scaunelor era doar pentru spectacol. Învelit într-o caroserie din aluminiu, a debutat la Salonul Auto de la Tokyo din 1991, cu peste 500 de cai putere transmise unui sistem Quattro printr-o cutie manuală cu șase trepte.

Audi se referă și la o perioadă mai îndepărtată, la era Auto Union. Mai precis, la mașinile de curse Type C și Type D, cu motoarele lor V12 și V16 supraalimentate, care au dominat cursele la mijlocul anilor 1930. Piloți legendari precum Tazio Nuvolari și Bernd Rosemeyer le-au condus spre glorie, fiind ulterior celebrați de Audi cu concepte omonime.
Conceptul nu va înlocui nici TT, nici R8
Audi transmite că viitorul model sport „urmărește claritatea”, cu un design proaspăt și ordonat. Se pare că se va renunța la design-ul aglomerat din zilele noastre, în favoarea unuia mai curat. Ne așteptăm ca acesta să fie mai mare decât un TT, dar mai mic decât un R8, cu proporții similare unui motor central și, probabil, o siluetă de coupé.
Mașina electrică pregătită de lansare va debuta în doi ani, după prezentarea publică a conceptului la IAA Mobility Show din München, în această lună. Potrivit CEO-ului producătorului din Inglostadt, modelul va întruchipa „noul Audi”, nu doar cu un stil proaspăt, ci și cu hardware nou pentru producător.
O întrebare fără răspuns este dacă noul model cu două uși al Audi va avea aceeași bază ca viitoarele modele Boxster/Cayman electrice ale Porsche. Dezvoltarea a două platforme separate pentru mașini sport de nișă ar fi costisitoare, în timp ce un program comun ar ajuta Grupul Volkswagen să realizeze economii de scară. În ceea ce privește motoarele cu ardere internă, regulile europene mai stricte privind emisiile le exclud aproape complet.