Ford nu pierde timpul în dezvoltarea noii sale generații de camionetă accesibilă, ce se așteaptă să aibă un preț de pornire de aproximativ 30.000 de dolari. Primul vehicul bazat pe platforma Universal EV (UEV) este deja testat în condiții reale, iar aprovizionarea cu piese este aproape finalizată, potrivit CEO-ului Ford, Jim Farley, citat de publicația InsideEVs.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Farley: Fabricarea de baterii LFP în State „nu este un plan îndepărtat”
Fabrica din Louisville, Kentucky, care asambla anterior modelele Ford Escape și Lincoln Corsair cu motor pe benzină, va începe să instaleze echipamente noi în cursul acestui an. În același timp, producătorul auto va începe să fabrice baterii cu litiu-fier-fosfat (LFP) la fabrica sa din Marshall, Michigan, care vor alimenta modelul electric de bază.
„Nu este un plan îndepărtat, este chiar după colț pentru noi, cei de la Ford. (…) Vom începe instalarea echipamentelor în Louisville pentru UEV în cursul acestui an și suntem pe cale să începem producția de celule LFP la fabrica din Marshall, Michigan, în cursul acestui an”, a declarat Jim Farley, CEO-ul Ford.
Ford a amânat lansarea mai multor modele electrice noi, dar a făcut acest lucru pentru a accelera dezvoltarea noii sale platforme revoluționare, care elimină linia de asamblare tradițională. În noul sistem, secțiunile din spate, din centru și din față ale vehiculului sunt asamblate pe linii separate și apoi unite la final. Compania, care își menține termenul limită de lansare în 2027, afirmă că această nouă metodă economisește o mulțime de bani și accelerează procesul de fabricație.
Bateria va fi mai mică decât cea a BYD Atto
În ceea ce privește bateriile care vor alimenta noul pick-up de dimensiuni mici, versiunea de bază va fi echipată cu celule LFP în locul celor mai tradiționale de tip nichel-mangan-cobalt (NMC). Bateriile LFP sunt mai ieftine de fabricat și pot suporta cicluri de încărcare complete mai des, dar oferă o densitate energetică mai mică în comparație cu un pachet NMC de dimensiuni similare.
Ford nu a dezvăluit încă cifrele exacte, dar a menționat că își propune să realizeze o baterie cu 15% mai mică decât cea a crossover-ului electric BYD Atto fabricat în China, ceea ce ar însemna o capacitate de aproximativ 51 kWh. Nu este foarte mult după standardele moderne, dar dacă compania reușește să mențină greutatea redusă, noul EV ar putea avea o autonomie suficientă pentru majoritatea persoanelor.