Smart ForTwo, primul și cel mai cunoscut model al companiei germane Smart, a fost fabricat vreme de 26 de ani și a avut parte de trei generații, însă producția s-a încheiat în 2024. Acum, este luată în considerare oportunitatea readucerii lui la viață de către divizia europeană a companiei.
Începând din 2019, Smart este deținută de Mercedes-Benz în parteneriat cu compania chineză Geely, iar în prezent produce trei modele SUV, pur electrice, Smart #1, Smart #3 și nou-lansatul Smart #5.
Într-o discuție în exclusivitate cu AutoExpress, Dirk Adelmann, CEO-ul diviziei europene, a spus că lumea ar trebui să aștepte informații legate de noua generație de mașină de oraș. „Segmentul A este pentru noi foarte interesant, deoarece este în creștere”. Un posibil termen este până în 2030, potrivit sursei citate.
Adelmann a pus accentul pe „dacă” în toate comentariile sale legate de readucerea la viața a unui succesor pentru Smart ForTwo în discuția cu publicația britanică, însă a insistat pe faptul că echipa lui „lucrează” la asta.
Totodată, șeful departamentului de design, Kai Sieber, a declarat pentru publicație că „ForTwo este nucleul mărcii noastre. Încă intenționăm să-l readucem în gama noastră”.
Deși noul model cel mai probabil și-ar menține dimensiunile reduse, nu își va păstra și designul retro, spune Adelmann, acesta declarându-se impresionat de designul noului Renault 5.
„Dacă revenim cu un model semnificativ mai mic decât #1 și #3, atunci ne vom asigura că este un adevărat Smart. Nu trebuie să fie retro, Smart nu este retro, ne uităm la ce urmează”, a declarat CEO-ul european al mărcii.
La interior ar urma să fie păstrate cele două locuri, ca și în modelul original, iar capacitatea portbagajului cel mai probabil nu va crește. Totuși, evoluția ar putea să se producă pe partea de tehnologie, poate cu elemente împrumutate de la modelele #1 și #3.
Pentru a construi o nouă mașină de oraș, Smart „ar avea nevoie să investească într-o nouă platformă”, spune șeful Smart, dând de înțeles că noul model ar fi mult mai mic decât orice alt model existent în actuala gamă. Sunt mici șanse ca această platformă să fie construită intern, însă ar putea fi realizată cu ajutorul companiei-mamă Geely.
Deși informația este neconfirmată, există șanse ca noul Smart să se numească #2, deși ar fi mai mic decât #1. Dirk Adelmann a declarat pentru AutoExpress că #1, #3 și #5 nu reprezintă încheierea strategiei Smart. „Avem #1, #3 și #5, încă este loc pentru numere pare. Urmează lucruri noi”, a spus el.
Nu se cunosc informații despre motorizare, însă șeful european al Smart a spus că brandul este hotărât să producă doar modele electrice.
Sursa foto: Smart