Citroën va dezvălui o revitalizare a mărcii în decembrie / Noul CEO oferă indicii despre schimbarea din iarna acestui an

Xavier Chardon, CEO-ul Citroën
Sursa foto: Stellantis

Citroën va prezenta în decembrie viitorul său design și direcția mărcii, în cadrul unui eveniment organizat la Paris. Noul CEO, Xavier Chardon, va prezenta viziunea pentru Citroën și pentru a răspunde observațiilor potrivit cărora marca suferă în prezent de o lipsă de claritate, relatează Autocar.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Chardon: Citroën 2CV este „o parte a culturii franceze”

Vorbind pentru prima dată de la revenirea sa la Citroën din cadrul Grupului Volkswagen în vară, Chardon a recunoscut că există confuzie în jurul mărcii, dar a insistat că aceasta este încă capabilă să inoveze. Separat de evenimentul din decembrie, Chardon a continuat proiectul care urmărește să readucă la viață un model în spiritul emblematicului 2CV, la care directorii Citroën au făcut aluzii în acest an.

El a spus că 2CV este „o parte a culturii franceze” și că este bine documentat cu privire la istoria modelului și scopul său inițial de a democratiza mașinile pentru persoanele cu putere de cumpărare limitată. El a spus că este de datoria sa să ducă acest proiect până în 2025-2026, deoarece este „extrem de important să facem din nou mobilitatea individuală accesibilă”.

CEO-ul consideră că este prea devreme să vorbim despre lansarea unei mașini cu astfel de filozofie, iar proiectul se referă mai degrabă la o abordare pentru noul model, cât și la o recreare retro a originalului. Forma modelului 2CV a apărut din motive funcționale care ar putea să nu mai fie relevante astăzi.

Mașinile Citroën, axate mai degrabă pe confort

Chardon a dat exemplul Tesla, care demonstrează că poți avea succes cu doar două modele, așa că este vorba mai degrabă de a avea „forma potrivită, răspunsul potrivit” și de a te asigura că „este clar pentru oameni”. Ofertele principale ale mărcii vor rămâne însă în segmentele B (mașini mici, potrivite mai degrabă pentru oraș) și C (compactele clasice, precum VW Golf).

Când a fost întrebat dacă noul Fiat Grande Panda are un caracter mai pronunțat și o abordare mai îndrăzneață decât modelul Citroën C3, care are aceeași platformă, Chardon a răspuns că cele două modele au scopuri și abordări diferite. Fiat „are poate o legătură mai bună cu ADN-ul său”, în timp ce Citroën se concentrează mai mult pe spațiu și confort. El a adăugat: „Oferirea acestui spațiu este extrem de importantă pentru noi.”

Posibila introducere a unei noi categorii de mașini electrice, așa cum a propus luna trecută Comisia Europeană pentru a permite companiilor să producă din nou mașini mai mici, fără un cadru legislativ atât de strict care să determine creșterea prețurilor – reprezintă o „oportunitate importantă” pentru Citroën.

„Am pierdut două milioane de mașini. Dintre acestea, aproximativ un milion au o valoare sub 15.000 de euro. Acest lucru este determinat de o serie de reglementări, de o presiune puternică pentru reducerea emisiilor de CO2, (…) dar credem cu tărie că este necesar să ne reconectăm cu acele persoane care nu își pot permite să cumpere mașini noi și care rămân pe piața mașinilor second-hand sau își păstrează mașinile mai mult timp”, a declarat Xavier Chardon, noul CEO al Citroën.

Mașinile kei pot fi o variantă viabilă

Chardon consideră că poate avea sens să creeze ceva similar cu mașinile japoneze kei, care să fie „accesibile, electrice și fabricate în Europa”.

„Este în ADN-ul nostru. Nu trebuie să ne întoarcem prea mult în timp pentru a găsi un exemplu excelent, cum ar fi C1. Sper că vom putea produce din nou aceste mașini și este cu siguranță un teritoriu pentru Citroën”, a declarat Xavier Chardon, noul CEO al Citroën.

Și Dacia a prezentat un astfel de concept inspirat din mașinile kei, prin intermediul Dacia Hipster. Acesta este un model electric, care poate să transporte fie patru persoane fără bagaje, fie două cu multiple bagaje.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...