Marii producători de automobile doresc ca Congresul și administrația Trump să acționeze mai rapid pentru a facilita implementarea vehiculelor autonome fără control uman, pe măsură ce noile teste de robotaxi se extind, scrie Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
O decizie care divizează
Congresul este divizat de ani de zile cu privire la adoptarea unei legislații care să abordeze obstacolele legate de implementare, în timp ce Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi nu a acționat rapid pentru a rescrie normele de siguranță sau pentru a permite derogări pentru până la 2.500 de vehicule fără control uman anual și pentru a atenua alte obstacole.
„Industria auto dorește, are nevoie de o autoritate de reglementare a siguranței auto funcțională și eficientă. Astăzi nu avem așa ceva”, a declarat John Bozzella, CEO al Alliance for Automotive Innovation, în cadrul unei audieri organizate joi de Camera Reprezentanților a SUA. „Agenția nu este agilă. Elaborarea normelor durează prea mult, dacă apar”.
Rivalitatea cu China
Directorul Autonomous Vehicle Industry Association, Jeff Farrah, a îndemnat Congresul să adopte o legislație la nivel național, blocată de mult timp, pentru a permite Statelor Unite să fie lider mondial în domeniul vehiculelor autonome, în timp ce China acționează agresiv în acest domeniu.
„În acest moment luptăm cu o mână legată la spate”, a declarat Farrah. Companiile au făcut presiuni de ani de zile pentru mai multe acțiuni.
Secretarul american pentru transporturi, Sean Duffy, a declarat în aprilie că un nou cadru al departamentului pentru stimularea vehiculelor autonome ar ajuta producătorii auto americani să concureze cu rivalii chinezi.
Obstacole în calea reglementării
La începutul acestei luni, NHTSA a declarat că va accelera analizarea cererilor producătorilor auto de a implementa vehicule care se conduc singure, fără controale umane obligatorii, cum ar fi volanul, pedalele de frână sau oglinzile.
Reprezentantul Frank Pallone din New Jersey, un democrat, a citat rapoarte care arată că NHTSA a pierdut până la 35% din personalul său de experți în acest an prin concedieri și alte ieșiri, ceea ce pune în pericol capacitatea agenției de a funcționa.
NHTSA a declarat că „au plecat mult mai puține persoane” decât a sugerat Pallone și că rămâne „dotată cu personalul necesar pentru a continua să desfășoare toate activitățile critice din punct de vedere al siguranței și al misiunii” și că își consolidează Biroul de siguranță autonomă.
Între timp, decesele din accidente rutiere din SUA rămân cu mult peste nivelurile de dinainte de pandemia COVID. În ciuda scăderii cu 3,8% în 2024 la 39 345, acestea sunt încă semnificativ mai mari decât cele 36.355 de decese din 2019 și duble față de rata medie a altor țări cu venituri ridicate.
„NHTSA nu reușește să facă față momentului”, a declarat parlamentarilor președintele Insurance Institute for Highway Safety, David Harkey.
„În ultimii ani, și-a abordat activitatea cu o lipsă de urgență, folosind metodologii defectuoase care subestimează beneficiile în materie de siguranță ale intervențiilor evident benefice”, a spus el.
NHTSA nu reușește de obicei să elaboreze reglementări, chiar și atunci când i se cere de către Congres, și de multe ori a stat ani de zile fără un lider confirmat de Senat.