Dacia a atins 8 milioane de autoturisme produse la uzina de la Mioveni, la 57 de ani de la inaugurarea producției la fabrica din județul Argeș.
Constructorul român Dacia a luat naștere în 1966, la Colibași (astăzi Mioveni), sub numele Uzina Auto Pitești. Fabrica a fost ridicată într-un timp record – un an și jumătate, iar prima mașină a ieșit pe poartă în 1968.
În cei 57 de ani de existență, constructorul român a trecut prin multe: pornit după un acord cu Renault, UAP a rămas singură în 1978. Între timp, fabricase deja 1100, pe baza modelului francez Renault 8, și începuse producția de 1300, inspirat de modelul francez Renault 12. A continuat producția, cu un randament de 300 de mașini pe zi, și a lansat Dacia 1310 bazată pe 1300, apoi pick-ul 1304, Dacia Sport și modelele hatchback 1320 și 1325 – ambele cu producție redusă și viață scurtă.
Pe segmentul pick-up apar noi modele alături de 1304 (1307 și 1309), iar în 1995 apare Dacia Nova – primul autoturism proiectat integral de către inginerii de la Mioveni.
În 1998, constructorul de la Mioveni a produs autoturismul cu numărul 2 milioane din istoria sa, la 30 de ani de la inaugurarea fabricii – un model Dacia Dacia 1307 Double Cab.
În 1999 Dacia a devenit o marcă a grupului Renault, iar ulterior au fost lansate SuperNova (2000) și Solenza (2003). Primul autoturism Dacia Logan a fost lansat în 2004.
După preluarea de către francezi, prima bornă stabilită este în 2007, când Dacia a atins 3 milioane de mașini produse la Mioveni. În 2009, constructorul aniversează fabricarea mașinii numărul 3.500.000 de la înființare, deci după 41 de ani. Modelul a fost o Dacia Sandero Stepway.
În 2011 Dacia aniversează 1,5 milioane de mașini construite pe platforma X90, cunoscută de la lansarea primului Logan în 2004. Mașina în cauză a fost o Dacia Logan de 1,2 litri și 75 de cai-putere. Pe platforma X90 s-au construit Dacia Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, Sandero și Sandero Stepway.
Avansăm 3 ani și ajungem la 5 milioane de mașini construite la Mioveni. Momentul a avut loc în mai 2014, după 46 de ani de producție, fiind vorba despre un model Duster Laureate 4×4, echipat cu motorul pe benzină de 1,6 litri și 106 cai-putere. Atunci, în 2014, jumătate dintre mașinile care ieșeau pe poarta uzinei Dacia erau modele Duster.
Șapte ani mai târziu, în 2021, de pe linia de producție din România a ieșit autoturismul Duster cu numărul 2 milioane, după ce borna de 1 milion fusese atinsă în 2016. Atunci, aproape 1.000 de mașini Duster ieșeau zilnic pe poarta fabricii.
În 2022, constructorul român a mai aniversat 10 milioane de mașini, însă această producție aduna modelele produse în România, Maroc și China.
Doi ani mai târziu, constructorul român a mai anunțat că a atins pragul de un milion de mașini cu motorizare benzină + GPL (gaz petrolier lichefiat). Aceste motorizări au început să fie oferite începând cu 2012, iar modelul aniversar a fost o Dacia Duster.
Într-un final, ajungem în 2025, și la producția totală de 8 milioane de mașini după 57 de ani de activitate. Modelul în cauză a fost un Duster.
Constructorul român a avut nevoie de 17 ani pentru a atinge primul milion, 30 de ani pentru al doilea, 39 de ani pentru al treilea, 46 de ani pentru al cincilea și 57 de ani pentru a produce 8 milioane de mașini.