Ed Markey și Richard Blumenthal, doi senatori americani democrați, au solicitat luni Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA) să investigheze problemele semnalate de sistemul Full Self-Driving al Tesla în detectarea și răspunsul în condiții de siguranță la trecerile la nivel cu calea ferată. Potrivit Reuters, cei doi invocă riscul unor coliziuni „catastrofale”.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Senatorii invocă tot mai multe coliziuni evitate la limită
Pe site-ul său, Tesla afirmă că sistemul FSD permite vehiculului să transporte pasagerii „aproape oriunde”, ocupându-se de toate aspectele. De la navigarea pe traseu, la schimbarea benzii de circulație, virarea și parcarea, Tesla susține că totul poate fi făcut autonom, deși necesită în continuare supravegherea unui șofer uman.
Senatorii au invocat în solicitarea lor către NHTSA un număr tot mai mare de coliziuni evitate la limită. Ei susțin că impactul unor astfel de erori ar depăși cu mult greșelile periculoase, cum ar fi neobservarea unui semn de circulație sau o schimbare ilegală a benzii de circulație.
„O eroare de calcul la o trecere la nivel cu calea ferată poate duce la coliziuni catastrofale, cu multiple victime, implicând ocupanții vehiculului, pasagerii trenului și lucrătorii feroviari”, au scris Markey și Richard Blumenthal, senatori americani, în scrisoarea lor către autoritate.
NHTSA a afirmat că a primit scrisoarea și că strânge informații despre astfel de incidente. Autoritatea a adăugat că, deși sistemul Tesla oferă șoferului asistență la controlul direcției, frânării și accelerației în anumite situații, acesta impune șoferului să păstreze controlul operațional în permanență.
Sistemul FSD este deja investigat de autorități
Sistemul Full Self-Driving al Tesla, care este mai avansat decât sistemul său Autopilot, a fost deja investigat de NHTSA. În octombrie 2024, agenția a început o anchetă asupra a 2,4 milioane de vehicule Tesla echipate cu FSD, după ce au fost raportate patru coliziuni în condiții de vizibilitate redusă a drumului, cum ar fi strălucirea soarelui, ceață sau praf în aer, inclusiv un accident mortal din 2023.
Senatorii au îndemnat NHTSA să ia în considerare restricționarea utilizării sistemului de către Tesla. Aceștia sunt de părere că autoritatea ar trebui să ia în considerare „măsuri clare și evidente pentru a proteja publicul, inclusiv restricționarea utilizării FSD de către Tesla la condițiile rutiere și meteorologice pentru care a fost proiectat”
Și alte caracteristici ale vehiculelor automate Tesla au atras atenția agenției. În ianuarie, aceasta a început o anchetă asupra a 2,6 milioane de vehicule Tesla, în urma unor rapoarte privind accidente care implicau o caracteristică care permite utilizatorilor să-și deplaseze mașinile de la distanță.