Fabricile auto din Europa funcționează, în medie, la 55% din capacitate / Continentul are aproximativ opt fabrici în plus față de necesar, estimează o firmă de consultanță

Sursa foto: Ford Otosan

Cererea scăzută de automobile şi noii concurenţi, precum compania chineză BYD Co, ar putea forţa producătorii europeni să renunţe la opt fabrici de asamblare, pe măsură ce industria trece printr-o resetare dureroasă, potrivit firmei de consultanţă AlixPartners, transmite Bloomberg, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Pe întreg continentul, fabricile auto funcţionează la doar 55% din capacitate, în medie, cu locaţii care funcţionează la mai puţin de trei sferturi din capacitatea maximă, ceea ce diminuează profitul companiilor, au precizat consilierii în restructurare. AlixPartners consideră că grupul auto Stellantis NV este cel mai afectat, operaţiunile europene ale producătorului Alfa Romeo funcţionând la aproximativ 45%.

„Producătorii auto europeni vor pierde între unu şi două milioane de vehicule în faţa mărcilor chineze în următorii ani”, a declarat Fabian Piontek, directorul general al AlixPartners în Germania. „Producătorii auto chinezi vor ajunge la o cotă de piaţă de aproximativ 5% în Europa în acest an”, a adăugat Fabian Piontek.

Închiderea unei fabrici este un proces costisitor şi duce la negocieri lungi cu sindicatele. AlixPartners estimează că închiderea unei fabrici mari, cu aproximativ 10.000 de angajaţi, declanşează cheltuieli de aproximativ 1,5 miliarde de euro, procesul durând între unu şi trei ani.

După decenii de creştere, producătorii europeni elimină mii de locuri de muncă şi reduc producţia, întrucât cererea nu a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie. Volkswagen AG şi-a închis fabrica din Zwickau, Germania, pentru o săptămână în această lună, în timp ce Stellantis opreşte temporar producţia la fabricile care produc modele precum Fiat Panda şi Alfa Romeo Tonale.

Potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile, anul trecut livrările în Europa au crescut cu doar 0,9%, până la aproximativ 13 milioane de vehicule. Mărci chinezeşti precum BYD şi MG, deţinută de SAIC Motor Corp, ar putea ocupa 10% din piaţă până în 2030, ceea ce creşte presiunea pentru reducerea capacităţilor de producţie, au estimat analiştii AlixPartners.

În general, fabricile de automobile sunt profitabile atunci când sunt proiectate să producă cel puţin 250.000 de vehicule anual, potrivit AlixPartners. Dacă producătorii chinezi ar vinde aproximativ două milioane de maşini pe an în Europa până în 2030, regiunea ar avea cu aproximativ opt fabrici în plus, au estimat consultanţii.

Închiderea unor fabrici întregi este dificilă în majoritatea ţărilor europene. În Germania, reprezentanţii lucrătorilor care fac parte din consiliile de supraveghere ale companiilor, cum ar fi Volkswagen şi Mercedes-Benz Group AG, pot bloca deciziile.

Anul trecut, şefii de la Volkswagen au avut nevoie de luni de zile pentru a ajunge la un acord cu liderii sindicali privind reducerea costurilor şi, în cele din urmă, a renunţat la planurile pentru prima închidere a unei fabrici din Germania. Acordul final a inclus reduceri de capacitate şi o reducere a numărului de lucrători cu 35.000.

„Este un proces care durează (mult timp) şi managerii au nevoie să spună că închiderea fabricii este singura opţiune de afaceri viabilă”, a declarat consultantul şi directorul general al AlixPartners, Tom Gellrich.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...