Noua versiune de Renault Twingo a fost dezvăluită pe internet înainte de lansarea sa oficială de pe 6 noiembrie. Potrivit Autocar, noul model, ce va avea un preț de pornire de sub 20.000 de euro, rămâne fidel conceptului prezentat pentru prima dată în 2023.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Modelul este poziționat sub Renault 4
În comparație cu conceptul, mașina de serie păstrează o formă similară cu cea a unei bule și prezintă același design semicircular al farurilor față și spate, în referințe clare la modelul original. Cu toate acestea, unele elemente au fost făcute mai convenționale, cum ar fi mânerele care înlocuiesc mânerele integrate inspirate de prima generație de Twingo. De asemenea, are o gardă la sol mai mare decât conceptul cu gardă joasă.
Observăm și că interiorul se îndepărtează stilistic de ceea ce am văzut pe Renault 5 și Renault 4, care combină ecranele de infotainment și instrumentarul de bord digital. La Twingo, cele două sunt separate, iar comenzile de climă sunt aceleași cu cele de pe modelele Dacia Logan și Sandero.

În plus, tabloul de bord are guri de aerisire ovale și un panou care se potrivește cu culoarea exterioară a mașinii – o altă referință evidentă la Mk1 Twingo. Renault a descris anterior habitaclul ca fiind „aerisit, cilindric și suspendat” și „proiectat pentru a face viața mai ușoară”.
Prețuri estimate de sub 20.000 de euro
Deși nu au fost dezvăluite încă detalii despre grupul motopropulsor, se înțelege că acesta este strâns legat de cel utilizat la modelul mai mare Renault 5, care se bazează pe platforma Ampr Small. Modelul 5 oferă o baterie de 40 kWh, dar Twingo ar putea avea o unitate mai mică, pentru a reduce costurile.
Un argument cheie de vânzare pentru noul Twingo va fi prețul său de pornire sub 20.000 de euro, care face parte dintr-un plan de creare a unui „vehicul urban adecvat scopului, fără compromisuri”. În mod remarcabil, acest preț este mai mic decât prețul de pornire al vechiului Twingo Electric, care era de 21.350 de euro în 2021.
Prețul său îl va poziționa puțin peste Dacia Spring și Leapmotor T03 într-un segment A în creștere, care va fi completat ulterior de Volkswagen ID 1, Kia EV1 și o variantă Twingo cu sigla Nissan.
Renault Twingo a fost proiectat în doar 21 de luni
O mașină electrică de oraș cu un preț sub 20.000 de euro este importantă pentru ambițiile în creștere ale Renault în domeniul vehiculelor electrice, dar modul în care a fost dezvoltată este, de asemenea, foarte semnificativ pentru firma franceză. De la undă verde până la showroom, Twingo va fi avut nevoie de doar 21 de luni. Pentru context, actualul Clio a avut nevoie de 48 de luni.
Potrivit lui François Provost, noul CEO al grupului Renault, Twingo este vital pentru planul de reducere a costurilor, deoarece procesele utilizate pentru a-l aduce la pragul de producție vor fi modelul de urmat de acum înainte. Compania consideră că această abordare este esențială pentru a ține pasul cu o piață din ce în ce mai competitivă, în special cu producătorii de automobile din China.
Costurile de producție vor fi, de asemenea, un factor important în reducerea prețului de showroom al modelului Twingo. Predecesorul lui Provost a afirmat că producția hatchback-ului va costa cu 50% mai puțin decât un SUV nou din segmentul C, datorită reducerii materialelor și concentrării sporite pe o platformă bazată pe software, care necesită mai puține piese și materiale.
Un alt aspect cheie al modelului Twingo este amprenta sa de carbon. Renault susține că acest automobil electric de oraș va produce emisii de CO2 cu 75% mai mici pe durata ciclului său de viață decât „un automobil european mediu cu motor cu combustie internă vândut în 2023”.


