General Motor reduce producția la una dintre principalele fabrici de vehicule electrice / Motivul: cererea slabă / SUV-urile Cadillac Lyriq și Vistiq

SUV electric Cadillac Vistiq
Sursa foto: cadillac.com

General Motor reduce producția la una dintre principalele sale fabrici de vehicule electrice, fiind cel mai recent producător auto care renunță la EV, în contextul în care administrația președintelui american Donald Trump retrage sprijinul federal pentru mașinile ecologice, scrie Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

GM va opri producția a două SUV-uri electrice Cadillac la fabrica sa de asamblare din Spring Hill, Tennessee, în luna decembrie, potrivit unei persoane familiarizate cu problema și comunicărilor către angajații GM consultate de Reuters.

Fabrica produce modelul Cadillac Lyriq de dimensiuni medii – un relativ succes și unul dintre cele mai vândute vehicule electrice ale GM – și Vistiq, un SUV electric mai mare.

GM intenționează, de asemenea, să reducă semnificativ producția acestor vehicule în primele cinci luni ale anului viitor, concediind temporar una dintre cele două echipe de muncitori, potrivit surselor. Compania va închide în plus fabricile timp de o săptămână în octombrie și noiembrie.

Producătorul auto intenționează, de asemenea, să amâne pe termen nedeterminat începerea lucrărilor unei a doua echipe la o fabrică de asamblare din apropierea orașului Kansas City, care este încă programată să înceapă producția modelului Chevy Bolt EV mai târziu în acest an, a spus persoana familiarizată cu problema.

Solicitată să comenteze, compania a declarat pentru Reuters: „General Motors face ajustări strategice de producție în conformitate cu încetinirea preconizată a creșterii industriei vehiculelor electrice și a cererii clienților, valorificând flexibilitatea noastră în producția de motoare cu ardere internă (ICE) și vehicule electrice (EV)”.

Legea privind impozitele și cheltuielile administrației Trump, adoptată în iulie, a retras sprijinul cheie pentru vehiculele electrice, inclusiv un credit fiscal de 7.500 de dolari pentru consumatori, care era în vigoare de aproximativ 15 ani. Directorii companiilor auto au declarat că se așteaptă la o perioadă dificilă pentru vânzările de vehicule electrice după expirarea subvenției la 30 septembrie.

„Creditul fiscal de 7.500 de dolari stimulează cererea; fără acesta, cererea va încetini”, a declarat Mary Barra, CEO al GM, la un eveniment din decembrie 2024.

Legislația a înghețat și penalitățile pe care producătorii auto le-au plătit mult timp dacă vehiculele pe care le vând nu respectau standardele federale privind eficiența consumului de combustibil. Analiștii spun că acest lucru ar trebui să încurajeze companiile auto să construiască mai multe mașini pe benzină în detrimentul celor electrice.

Vânzările de vehicule electrice nu au reușit să îndeplinească previziunile optimiste ale producătorilor auto de acum câțiva ani, iar majoritatea companiilor continuă să înregistreze pierderi din cauza acestora. Susținătorii mașinilor ecologice spun că este nevoie de sprijin federal pentru a extinde adoptarea acestora și pentru a împiedica SUA să rămână în continuare în urma Chinei – liderul mondial în domeniul vehiculelor electrice – și a Europei.

După ce s-a confruntat cu probleme de producție la începutul deceniului, vânzările de vehicule electrice ale GM au crescut în ultimul an. Compania a declarat că luna august a fost cea mai bună lună din istorie pentru vehiculele electrice, cu 21.000 de vehicule alimentate cu baterii vândute în toate mărcile sale.

Cu toate acestea, directorii au subliniat că baza de producție a GM pe benzină este un punct forte esențial pentru a naviga în anii următori.

„Pe măsură ce ne adaptăm la noile realități ale pieței vehiculelor electrice, puterea portofoliului nostru ICE va continua să diferențieze brandurile noastre de restul și ne va oferi flexibilitatea și profitabilitatea de care companiile care produc doar vehicule electrice nu dispun”, a scris Duncan Aldred, directorul GM pentru America de Nord, într-un comunicat de presă la începutul acestei săptămâni.

  • Ștefan Munteanu este un jurnalist specializat în domenii variate precum tehnologie, inteligență artificială, securitate cibernetică și apărare. Articolele sale acoperă noutățile din industrie, analize și impactul tehnologiei asupra societății. El este pasionat de inovațiile digitale și are un interes puternic pentru cele mai recente evoluții geopolitice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...