Great Wall Motors (GWM), una dintre cele mai vechi companii auto din China, intenționează să construiască o fabrică auto în Europa. Producătorul vizează o producție anuală de 300.000 de unități produse în Europa, în încercarea de a-și relansa vânzările în scădere, conform Forbes.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Fabrica ar urma să fie construită în România
Echipele GWM analizează posibile amplasamente pentru viitoarea fabrică în Spania şi Ungaria, printre alte țări, a declarat președintele GWM International, Parker Shi. Costurile cu forța de muncă și logistica se numără printre numeroasele elemente care complică alegerea locației deoarece, în primă fază, GWM va trebui să livreze componente către piața țintă pentru asamblare.
Potrivit Profit.ro, compania ar intenționa să construiască fabrica în România, unde forța de muncă este printre cele mai ieftine din Europa. GWM a investit deja într-o fabrică de componente în Timișoara, aceasta având ca obiect de activitate „fabricarea de echipamente electrice de iluminat”.
Având în vedere că o uzină de acest gen și la o asemenea capacitate are nevoie de doi ani pentru a fi construită și de încă un an pentru creșterea treptată a producției, înseamnă că în 2026 ar trebui să existe terenul și autorizațiile de construire.
„Toate studiile de rentabilitate trebuie să fie fezabile. Altfel, va fi dificil pentru noi, deoarece va fi o investiție uriașă pe termen lung”, a spus Parker Shi, președintele GWM International.
Germania, țara cea mai evitată de chinezi
Mai multe țări au fost evitate de chinezi pentru construcția de fabrici, din cauza recomandărilor propriului guvern, dar și a salariilor prea mari. Dintre toate, Germania este cea mai evitată, din cauza costurilor, iar Turcia a fost preferată din mai multe considerente, inclusiv pentru poziția sa geografică.
În Europa de Est, GWM a mai avut o fabrică în Bulgaria, în trecut, dar nu a reușit să profite de costurile foarte mici din această țară. Nu este exclusă o revenire a companiei aici, așa cum nu este exclus să aleagă, la fel ca BYD, tot Ungaria, care reprezintă compromisul ideal între costuri și poziționare.
În tot acest context, România mai poate spera să reprezinte o opțiune pentru o astfel de investiție, mai ales că, după intrarea în Schengen și creșterea rețelei de autostrăzi, a depășit cele mai mari probleme pe care le invocau în trecut potențialii investitori.
Luna trecută, GWM a anunțat că intenționează să lanseze șapte modele noi în Europa, începând cu 2026. Primul model ce va fi lansat este Ora 5, un SUV de mici dimensiuni, cu un design care amintește de Mini, dar și de Ford Puma Gen-E. După lansarea din China, de luna aceasta, Ora 5 va ajunge în Europa în prima jumătate a anului viitor.