Înmatriculările Tesla în Franţa s-au prăbuşit în luna martie, vânzările Renault-Dacia sunt stabile

Logo Tesla
Photo by Priscilla Du Preez 🇨🇦 on Unsplash

Înmatriculările Tesla pe piaţa din Franţa şi-au continuat scăderea în luna martie, pentru a treia lună consecutivă, astfel că vânzările trimestriale ale mărcii de automobile electrice controlate de Elon Musk au coborât la cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani, arată datele publicate marţi de Plateforme automobile (PFA), organizaţia care reprezintă constructorii şi furnizorii de componente auto, informează agenția de știri AFP, citată de Agerpres.

În mijlocul procesului de modernizare a gamei, dar afectat posibil şi de comportamentul patronului, constructorul american de automobile electrice a văzut cum înmatriculările sale în Franţa au scăzut cu 36,8% în luna martie, până la 3.157 unităţi, şi cu 41% în primul trimestru, până la 6.693 de unităţi vândute.

În aceste condiţii, cota de piaţă a Tesla în Franţa s-a redus scăzut până la 1,63% în primul trimestru, astfel că producătorul american a fost devansat de mărci precum BYD şi alţi producători chinezi de automobile electrice, a căror cotă de piaţă cumulată a urcat până la 3,19%.

Per total, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au scăzut cu 14,54% în luna martie şi cu 7,83% în primul trimestru. Cu 153.842 de autoturisme înmatriculate în luna martie, piaţa auto din această ţară a revenit la nivelul din luna martie 2022, când a fost afectată de penuria de cipuri şi debutul războiului din Ucraina.

Scăderea înmatriculărilor a afectat în special grupul Stellantis (cu o scădere de 17% în ritm anual). În schimb, înmatriculările Renault-Dacia au rămas stabile (scădere de doar 0,99%) astfel că grupul Renault s-a apropiat de liderul Stellantis. Grupul german Volkswagen, numărul trei pe piaţa din Franţa, a suferit şi el o scădere de 4,8% a înmatriculărilor în luna martie, afectat în special de marca Seat.

Vânzările de vehicule electrice au scăzut şi ele însă cota lor de piaţă în totalul vânzărilor a rămas stabilă, la 19%.

Pe primele trei luni ale anului, piaţa auto din Franţa a scăzut cu 7,8%.

„Consumatorii sunt în expectativă într-un context economic complex”, a comentat preşedintele PFA, Luc Chatel. Potrivit acestuia, scăderea puternică a înmatriculărilor din luna martie este şi o consecinţă a „şocurilor fiscale” venite din partea Guvernului, odată cu intrarea în vigoare la 1 martie a noilor bonus malus pentru automobilele echipate cu motoare termice şi a diminuării subvenţiilor la achiziţionarea de automobile electrice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...