Jeff Bezos, lovitură pentru Elon Musk: Slate Auto, startup-ul susținut din umbră de fondatorul Amazon, lansează un pickup accesibil în stil anti-Tesla / Cât va costa?

Pick-up electric Slate Auto
Sursa foto: Slate.auto

Slate Auto, o nouă companie americană de vehicule electrice, a făcut senzație cu debutul său, aducând pe piață un pickup electric care este, într-un mod remarcabil, „anti-Tesla”. Cu un design accesibil, personalizabil și simplu, acest vehicul se distinge prin absența tehnologiei avansate care definește majoritatea vehiculelor electrice de pe piață, în special modelele Tesla, anunță TechCrunch.

Un design simplu și personalizabil

La evenimentul de lansare, care a avut loc joi seară în Long Beach, California, Slate Auto a prezentat un pickup electric care sfidează convențiile industriei auto. În locul unui ecran infotainment de mari dimensiuni sau a unor feronerie electronice de ultimă generație, Slate a optat pentru un vehicul „analog”, cu feronerie manuală și fără vopsea.

Acesta poate fi transformat dintr-un pickup cu două locuri într-un SUV cu cinci locuri, ceea ce oferă astfel o flexibilitate unică.

Preț accesibil și promisiunea unei lansări în 2026

Slate Auto a anunțat că primele camioane vor fi disponibile pentru clienți la un preț de sub 20.000 de dolari, inclusiv cu ajutorul creditului fiscal federal pentru vehicule electrice, și vor fi livrate până la finalul anului 2026.

Acest lucru vine ca o reacție directă la prețurile ridicate ale altor producători de vehicule electrice și la focusul multor companii pe tehnologia autonomă, care, potrivit Slate, a dus la prețuri inaccesibile pentru mulți americani.

Specificații tehnice ale vehiculului Slate

Deși Slate Auto nu a oferit detalii exacte privind prețul final al vehiculului, se știe că modelul de bază va include un pachet de baterie de 52,7 kWh, care va asigura o autonomie de aproximativ 150 de mile.

De asemenea, va fi disponibil un pachet de baterie mai mare, cu o autonomie de aproximativ 240 de mile. Vehiculul va dispune de un motor de 150 kW pe axa din spate și va putea încărca prin portul standard North American Charging Standard (NACS), adoptat de majoritatea producătorilor auto mari.

Slate EV va fi echipat cu roți de 17 inci și un pat de încărcare de cinci picioare, având o capacitate de încărcare de 1.400 de lire și o capacitate de remorcare de 1.000 de lire. De asemenea, vehiculul va dispune de un „frunk” (compartiment frontal) cu 7 picioare cubice de spațiu de depozitare.

Personalizare la maxim

Unul dintre cele mai interesante aspecte ale Slate EV este posibilitatea de personalizare extinsă. Compania promite că va lansa mai mult de 100 de accesorii diferite pentru a permite cumpărătorilor să își configureze vehiculul după bunul plac.

Slate va oferi „starter packs” pentru cei care doresc să își aleagă pachete preconfigurate, dar și opțiunea de a aplica un înveliș (wrap) personalizat, în loc de vopsirea tradițională.

Slate oferă, de asemenea, opțiunea de a transforma vehiculul într-un SUV mai încăpător, fără a fi nevoie de certificări mecanice speciale. Aceste modificări pot fi făcute de către utilizatorii care urmează ghidurile video de pe platforma Slate University.

Un început promițător, dar cu provocări

Slate Auto se confruntă cu provocările unui startup auto american, într-o perioadă marcată de falimente ale altor companii de vehicule electrice, precum Canoo și Lordstown Motors.

Totuși, Slate se bazează pe investiții semnificative, printre care se numără susținerea lui Jeff Bezos și Mark Walter, CEO-ul Guggenheim Partners. Compania a reușit să atragă deja investiții de peste 111 milioane de dolari și are în prezent aproape 400 de angajați.

„Credem că vehiculele trebuie să fie accesibile și dorite”, a spus CEO-ul Slate, Chris Barman. „Truck-ul nostru este un vehicul pe care oamenii îl vor iubi și vor fi mândri să îl dețină.”

Slate Auto își propune să revoluționeze industria auto prin oferirea unui vehicul electric accesibil, personalizabil și ușor de întreținut, punând accent pe nevoile și dorințele clienților, într-o eră în care tehnologia și autonomia vehiculelor au devenit un subiect de preocupare majoră.

Total
0
Shares
1 comentariu
  1. Și cum e acest vehicul anti-Tesla ca nu înțeleg. Deocamdata e o promisiune de vehicul din care Slate va încerca să producă cel mai devreme la anul. Tesla produce 1.7 milioane de vehicule anual. Mai e mult pana departe…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...