Kartul electric construit de studenţii orădeni de la specializarea Autovehicule Rutiere a obţinut locul II la Concursul Internaţional Studenţesc Kart Low Cost 2025, organizat la Galaţi, a informat joi, într-un comunicat, Universitatea din Oradea, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Potrivit sursei, la acest concurs au participat două echipe alcătuite din 12 studenţi de la Autovehicule Rutiere (AR) a Facultăţii de Inginerie Managerială şi Tehnologică (IMT), cu două karturi, unul cu motor electric şi unul cu motor termic, în limita unui buget impus de regulamentul concursului. Concursul studenţesc constă în susţinerea proiectelor inginereşti, prin prezentări în faţa unui juriu compus din profesorii coordonatori ai universităţilor participante.
„Studenţii trebuie să puncteze aspecte legate de partea tehnică a concepţiei şi fabricării karturilor, de design-ul acestora şi, nu în ultimul rând, au avut de justificat încadrarea în bugetul alocat”, a explicat coordonatorul studenţilor orădeni, conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran.
Susţinerea proiectelor inginereşti a fost urmată de derularea probelor sportive, pe un circuit amenajat într-o parcare din oraşul Galaţi, unde concurenţii au avut ocazia de a-şi demonstra abilităţile de conducere a karturilor, dar şi de rezolvare a unor probleme tehnice apărute pe circuit.
„În acest an s-a obţinut locul II pentru categoria K.L.C Electric, fapt ce ne ambiţionează şi mai mult ca anul viitor să obţinem un loc pe podium şi la categoria K.L.C Termic”, a declarat studentul Bronţ Rareş, anul III AR.
Studentul Casian Toth a menţionat noutatea adusă anul acesta, anume aripa din spate, deoarece, de obicei, la karturi, nu se pune atât de mult accent pe aerodinamică, adăugând că rolul aripii este „acela de a crea o apăsare pe roţile din spate, care permite să mergem în viraje cu viteză mai mare.”
„Ce mai avem în plus, pe partea de aerodinamică, în lateral avem nişte carenaje care folosesc principiul de ground effect, luat din Formula 1, pe care am făcut anul trecut o lucrare ştiinţifică,” a completat George Onaca, şi el membru al lotului Universităţii din Oradea.
În opinia studentului din anul IV AR Maxim Dragoş, competiţia a fost o provocare, dar, prin munca în echipă şi valorificarea atuurilor fiecăruia, au reuşit să obţină „rezultate excelente la K.L.C. Electric, inovând monopostul pe partea de aerodinamică.”
La rândul său, studentul în anul IV AR Mateaş Bogdan-Mihai a declarat că proiectarea 3D a fost esenţială în construcţia kartului, mai ales când unele componente au întârziat sau au cedat înainte de plecare. „Am găsit rapid soluţii, chiar dacă asta a însemnat nopţi nedormite şi mult stres”, a precizat el.
„Performanţa studenţilor orădeni este cu atât mai meritorie cu cât chiar de la prima lor participare echipele IMT s-au situat mereu pe podium”, a subliniat prodecanul IMT, conf. univ. dr. Alin Pop.
Studenţii care au lucrat la realizarea celor două karturi au fost: Onaca George Octavian (Team Leader), Raţiu Iulian-Cristopher (Mechanic Manager), Maxim Dragoş (Aerodynamic Manager), Toth Casian-Alexandru (Electric Manager), Bronţ Rareş Daniel, Mateaş Bogdan-Mihai (CAD Manager), Dobra Andrei, Caba Cătălin-Samuel, Popa Andreea-Debora (Finance Manager), Akom Valentin şi Brazda Patrick.
Organizatorul şi gazda ediţiei din acest an a Concursului Internaţional Studenţesc Kart Low Cost 2025 a fost Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, în perioada 22 – 23 mai, sub patronajul Societăţii Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în colaborare cu Institutul Superior de Autovehicule şi Transporturi (ISAT) din Nevers, Universite de Bourgogne, Franţa.
„Acest rezultat remarcabil nu ar fi fost posibil fără sprijinul generos al unicului sponsor: GOLDE ORADEA. Îi mulţumim sponsorului pentru încrederea şi susţinerea acordată în derularea acestui proiect!”, au transmis reprezentanţii Facultăţii de Inginerie Managerială şi Tehnologică.