Mercedes-Benz colaborează cu Luminar pentru dezvoltarea noii generații de senzori lidar Halo

Sursa foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz a semnat un nou acord de dezvoltare cu compania americană Luminar Technologies, vizând integrarea senzorului lidar de ultimă generație, Halo, în viitoarele sale modele de vehicule, conform Reuters.

Acordul reprezintă o etapă importantă pentru Luminar, fiind primul parteneriat oficial pentru acest tip de senzor, care promite performanțe îmbunătățite față de versiunea anterioară, Iris, printr-un design mai compact și o eficiență energetică sporită.

„Mercedes este alături de noi. Lucrăm cu ei la scară globală pentru a dezvolta și integra această tehnologie în vehiculele lor, cu obiectivul final de a ajunge la producția de serie”, a declarat Austin Russell, CEO-ul Luminar, pentru Reuters.

Potrivit acestuia, lansarea senzorului Halo este programată pentru anul 2026, iar în următorii ani se va derula un proces intensiv de cercetare și dezvoltare împreună cu Mercedes.

Lidar-ul (light detection and ranging) este o tehnologie esențială pentru sistemele de conducere autonomă și asistență avansată a șoferului, permițând o cartografiere tridimensională a mediului înconjurător al vehiculului prin emiterea și reflectarea unor pulsuri de lumină.

Segmentul lidar din industria auto este încă în fază de dezvoltare, dar înregistrează o creștere accelerată pe măsură ce constructorii integrează tot mai multe funcții autonome în gama lor.

Mercedes-Benz a confirmat pentru Reuters colaborarea cu Luminar în evaluarea tehnologiei lidar de nouă generație, dar nu a oferit informații suplimentare. Compania germană colaborează deja cu mai mulți furnizori de tehnologie lidar, printre care Valeo (Franța), ale cărei produse sunt deja integrate în anumite modele premium Mercedes, capabile să ruleze în mod autonom în condiții limitate.

În trecut, Mercedes semnase un contract de furnizare pentru senzorii Iris de la Luminar, cu intenția de a-i introduce în producție în jurul anului 2025. Acest plan a fost însă abandonat în favoarea dezvoltării noului model Halo, cu perspective mai promițătoare de integrare eficientă și la scară largă.

În paralel, Mercedes este raportat că a încheiat și un acord global de furnizare cu Hesai, cel mai mare producător de senzori lidar din China. Alegerea acestuia s-ar fi bazat pe prețurile semnificativ mai mici – senzorii Hesai ATX costă aproximativ 200 de dolari bucata – precum și pe capacitatea companiei de a produce la scară industrială. În comparație, Luminar vizează un preț de aproximativ 500 de dolari pentru senzorul Halo.

Strategia de colaborare cu mai mulți furnizori nu este neobișnuită în industrie, în special în contextul actual marcat de tensiuni comerciale între SUA și China. Luminar, care are o facilitate de producție în Statele Unite, își fabrică în prezent majoritatea componentelor în Mexic, Thailanda și China. CEO-ul companiei a declarat că se ia în calcul mutarea producției Halo în SUA dacă situația tarifelor internaționale nu se va stabiliza.

Noul acord dintre Mercedes și Luminar nu garantează încă un contract ferm de furnizare, dar deschide calea către o posibilă colaborare pe termen lung, pe măsură ce constructorul german își propune extinderea funcțiilor de conducere automatizată în întreaga sa gamă de vehicule.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...