Grupul indian Bajaj Auto, noul acționar majoritar al KTM, a anunțat o amplă restructurare a companiei austriece, cu scopul de a reduce cheltuielile generale cu peste 50%, concentrându-se în principal asupra posturilor administrative și de birou. Decizia vine în contextul unei perioade dificile pentru marca europeană, care în ultimii ani s-a confruntat cu probleme financiare și de management.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Potrivit declarațiilor oficiale, măsurile vor viza în special angajații din segmentul „white-collar” – cei din domenii precum cercetare-dezvoltare, marketing, operațiuni și administrativ –, în timp ce personalul din producție va fi, în mare parte, protejat.
Bajaj: „Vom reduce costurile, dar păstrăm oamenii care construiesc motocicletele”
Rajiv Bajaj, directorul general al Bajaj Auto, a explicat rațiunile din spatele deciziei, precizând că noua strategie urmărește eficientizarea companiei fără a afecta producția de motociclete.
„Observăm o oportunitate clară de a reduce cheltuielile generale cu mai mult de 50%, inclusiv în departamentele de cercetare și dezvoltare, marketing, operațiuni și administrație generală. Interesant este că, din cei aproximativ 4.000 de angajați ai KTM, doar 1.000 sunt muncitori, iar restul de 3.000 ocupă poziții administrative. Este o situație paradoxală, având în vedere că tocmai muncitorii sunt cei care construiesc motocicletele”, a declarat Rajiv Bajaj.
În viziunea sa, compania a acumulat în timp o structură managerială excesivă, care a contribuit la creșterea costurilor și la scăderea eficienței.
„Situația îmi amintește de cuvintele lui Mark Zuckerberg despre manageri care îi gestionează pe alți manageri, care la rândul lor îi gestionează pe alți manageri, în loc să sprijine direct pe cei care fac efectiv munca”, a adăugat Bajaj.
Contextul: probleme interne și încercarea de redresare
KTM s-a confruntat în ultimii ani cu mai multe dificultăți, de la provocări tehnice – inclusiv probleme de producție și componente defectuoase – până la pierderi financiare. În acest context, noul acționar majoritar, Bajaj, care deține deja o cotă semnificativă în cadrul alianței Pierer Mobility Group, își propune să restabilească stabilitatea și să redea încrederea investitorilor.
Strategia de restructurare include și o revizuire a echipei de management, consolidarea operațiunilor interne și o reevaluare a piețelor de export, în special în Asia și America Latină.
Un echilibru delicat între eficiență și stabilitate
Deși planul presupune disponibilizări în rândul personalului de birou, Bajaj a subliniat că posturile din producție – considerate esențiale pentru activitatea de bază – vor fi în mare parte păstrate. Restructurarea vizează reducerea birocrației și simplificarea lanțului decizional, într-o încercare de a transforma KTM într-o companie mai agilă și mai competitivă.
Prin această mișcare, Bajaj dorește să readucă marca austriacă pe o traiectorie de creștere, fără a afecta capacitatea de producție și calitatea motocicletelor pentru care KTM este cunoscută.