Triumph Motorcycles marchează o premieră notabilă în competiția Red Bull Romaniacs 2025, unde noile categorii Adventure au evidențiat performanțele motocicletelor Tiger 900 Rally Pro în unele dintre cele mai dificile condiții off-road.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În cadrul ediției din acest an a Red Bull Romaniacs, desfășurată pe parcursul a cinci zile în Munții Carpați, Triumph Motorcycles a înregistrat două rezultate importante în noile categorii Adventure. Pilotul oficial Jonny Walker a obținut locul al doilea la clasa Adventure Ultimate, iar ambasadorul mărcii și dublu campion Dakar, Sam Sunderland, a câștigat detașat clasa Adventure Lite.
Ambii piloți au concurat pe motociclete Triumph Tiger 900 Rally Pro într-o configurație apropiată de cea standard, demonstrând astfel capacitatea reală a modelului în condiții extreme. Categoriile Adventure, introduse pentru prima dată în 2025, au pus concurenții în fața unor trasee complexe, compuse din urcări stâncoase, coborâri abrupte, traversări de râuri și poteci înguste de pădure.
Evoluție remarcabilă pentru Walker în clasa Adventure Ultimate
Jonny Walker, reprezentând Triumph Factory Racing Enduro Team, a început competiția cu o clasare pe locul al doilea în Prolog. O problemă tehnică minoră în prima zi de off-road l-a retrogradat până pe poziția a cincea. Cu toate acestea, Walker a reușit să câștige următoarele trei etape consecutive, reducând diferența față de lider. La final, s-a clasat al doilea în clasamentul general, la doar trei minute și 43 de secunde de prima poziție.
„M-am bucurat să pilotez motocicleta adventure la Romaniacs în acest an. Cu excepția problemei mici din prima zi, Tiger 900 Rally Pro a funcționat perfect. Am reușit să câștig următoarele trei zile, ceea ce arată că am avut ritmul necesar pentru victorie. A fost o provocare reală să pilotez o motocicletă mare pe un astfel de teren, dar a fost foarte distractiv,” a declarat Jonny Walker.
Victorie categorică pentru Sunderland la debutul cu Triumph
Sam Sunderland, aflat la prima participare competitivă pentru Triumph, a concurat în clasa Adventure Lite. Câștigător al Raliului Dakar în două rânduri, britanicul a dominat competiția de la început, impunându-se în Prologul urban și câștigând toate cele patru zile de off-road. Cu un parcurs fără greșeală, Sunderland a câștigat clasa cu un avans de patru ore și 19 minute față de următorul clasat.
„Sunt foarte mulțumit de victorie și de cum s-a comportat motocicleta. Am reușit chiar să mă bucur de peisaj în ultima zi! Tiger-ul a fost incredibil toată săptămâna, inclusiv în secțiunile dificile. Să urci pe prima treaptă a podiumului cu o motocicletă aproape de serie e ceva cu adevărat special,” a afirmat Sunderland.
Pentru Sunderland, participarea la Red Bull Romaniacs a reprezentat și o etapă de pregătire pentru o nouă provocare: o încercare oficială de a deveni cea mai rapidă persoană care înconjoară globul pe motocicletă. Acesta va parcurge peste 25.000 de kme pe cinci continente și prin mai mult de 15 țări, la ghidonul unui Triumph Tiger 1200 Rally Explorer.
Reacția oficială a Triumph Motorcycles
Ian Kimber, directorul programelor globale de competiții Triumph, a declarat:
„Red Bull Romaniacs este recunoscută drept una dintre cele mai dificile competiții de hard enduro. Pentru Jonny și Sam să concureze cu motociclete aproape de versiunea de showroom și să obțină aceste rezultate este extraordinar. Noile clase Adventure ne-au oferit o platformă excelentă pentru a demonstra capacitatea modelului Triumph Tiger 900. Sam a avut nevoie de un teren dificil pentru a se familiariza cu motocicleta înainte de provocarea sa globală, iar Jonny a arătat din nou ce pilot de talie mondială este, trecând de pe motocicleta de enduro pe Tiger și aproape câștigând categoria.”
Performanță dovedită pe traseu
Triumph Tiger 900 Rally Pro se bazează pe un motor cu trei cilindri și arbore cotit T-plane, care dezvoltă 108 CP și un cuplu maxim de 90 Nm. Printre dotările tehnice se numără ABS și controlul tracțiunii optimizate pentru viraje (cu IMU), șase moduri de pilotaj, sistem de schimbare a treptelor fără ambreiaj Triumph Shift Assist, scaune și manșoane încălzite, sistem de monitorizare a presiunii în anvelope și frâne Brembo Stylema Monobloc. Suspensia Showa este complet reglabilă, cu o cursă de 240 mm pe față și 230 mm pe spate, permițând adaptabilitate maximă în teren accidentat.
Modelul Tiger 900 Rally Pro a câștigat anterior categoria Trail la Baja Aragón 2022, în mâinile legendarului Ivan Cervantes. Rezultatele de la Red Bull Romaniacs 2025 consolidează poziția sa în segmentul motocicletelor adventure de înaltă performanță.