Ducati se pregătește să extindă utilizarea noului său motor V2 de 890 cmc către alte modele emblematice din gamă, conform unor documente VIN recente publicate de autoritățile americane de siguranță rutieră. Deși inițial a fost introdus pe modelele Panigale V2, Streetfighter V2 și Multistrada V2, se pare că motorul în formă de V la 90° va ajunge și pe Monster și DesertX începând cu anul model 2026.
Informația a ieșit la iveală dintr-un document tehnic de tip VIN decoder, marcat “CONFIDENTIAL”, care atribuie coduri specifice pentru identificarea modelelor și a motorizărilor. În cazul Monster, apare un nou cod VIN sub litera “U”, asociat modelelor care utilizează motorul V2, ceea ce sugerează că și acest model va fi echipat cu noul propulsor.
În paralel, DesertX își păstrează codul existent “N”, însă o mențiune suplimentară face referire la o versiune diferită a motorului V2, cu transmisie adaptată pentru acest model de aventură.
Motorul V2 de 890 cmc este promovat de Ducati drept cel mai ușor motor V-Twin din istoria sa, având doar 54 kg. Există deja două versiuni active ale acestuia: una folosită de Panigale și Streetfighter V2, cu 120 CP la 10.750 rpm și un cuplu de 93 Nm la 8.250 rpm, și una pentru Multistrada V2, cu 115,6 CP și 92 Nm, dar cu trepte de viteză scurtate pentru primele două rapoarte.
Nu este clar încă ce variantă va fi utilizată pe Monster V2 sau DesertX V2, însă decoderul confirmă prezența unor rapoarte de transmisie specifice pentru DesertX.
Pe lângă aspectele tehnice, Ducati a reorganizat și codurile VIN pentru a face loc noilor propulsoare, eliberând litere rezervate anterior motoarelor Superquadro și Scrambler.
Oficial, Ducati nu a anunțat lansarea modelelor Monster V2 sau DesertX V2, dar dacă ne luăm după tiparul din anii anteriori, este probabil ca acestea să fie confirmate în toamnă, alături de alte noutăți, posibil chiar o nouă versiune Panigale V4 R.