Honda a confirmat extinderea sistemului său automat de ambreiaj, denumit E-Clutch, pe două noi modele de motociclete de cilindree mică: CL250 și Rebel 250. Această decizie semnalează o continuare a strategiei producătorului japonez de a introduce soluții tehnologice menite să faciliteze accesul la motociclism pentru un public mai larg.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noile versiuni CL250 și Rebel 250 echipate cu E-Clutch sunt destinate în principal piețelor din Asia și alte regiuni non-europene. În Europa, gama actuală include modelele CL500 și Rebel 500, ambele dotate cu motorul bicilindric paralel de 471 cm³, același utilizat pe NX500, CBR500R și CB500 Hornet. Până în prezent, nu a fost confirmată integrarea sistemului E-Clutch pe versiunile europene de 500 cm³.
Ce este E-Clutch?
Sistemul E-Clutch permite schimbarea treptelor de viteză, pornirea de pe loc și oprirea completă fără utilizarea manetei de ambreiaj. Schimbătorul de viteze cu piciorul rămâne prezent și necesită acționare manuală pentru trecerea între trepte, însă sistemul reduce considerabil șocul mecanic specific schimbărilor de viteze, contribuind la o experiență de condus mai fluidă.
Honda descrie E-Clutch ca pe o tehnologie de tranziție, destinată să atragă noi categorii de utilizatori, în special pe cei care provin din segmentul scuterelor automate.
Tehnologia se înscrie într-un trend mai larg din industrie. Printre alți producători care explorează sau implementează soluții similare se numără Yamaha, cu sistemul Y-AMT, BMW, cu Automated Shift Assistant, KTM, cu AMT (Automated Manual Transmission), și Ducati, care a înregistrat recent brevete pentru o soluție proprie.
Specificații tehnice
Dincolo de integrarea sistemului E-Clutch, specificațiile tehnice ale modelelor CL250 și Rebel 250 rămân neschimbate față de versiunile echipate cu ambreiaj manual. Diferența notabilă constă în masa totală, sistemul E-Clutch adăugând aproximativ 2 kilograme în plus la greutatea motocicletei.
Deși noile modele nu sunt disponibile în prezent în gama europeană, extinderea utilizării acestei tehnologii sugerează o posibilă implementare ulterioară și pe versiunile de capacitate mai mare, precum CL500 și Rebel 500, însă nu există o confirmare oficială în acest sens din partea producătorului.