Honda a lansat oficial pe 20 iunie 2025 noul său scuter electric CUV e:, al doilea model de acest tip din gama sa. Publicul japonez îl poate achiziționa la prețuri uimitor de mici datorită unui sistem generos de subvenții guvernamentale, cu prețuri ce pot coborî sub echivalentul a 700 de dolari. Modelul este promovat ca o soluție viabilă, eficientă și conectată pentru naveta urbană, iar succesul său ar putea deschide ușa și spre piețele europene, inclusiv România.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Un pas mare pentru Honda în segmentul electricelor urbane
După o experiență de peste 30 de ani în mobilitatea electrică, Honda își continuă planurile de electrificare cu noul CUV e:, un scuter electric de dimensiuni mai mari și performanțe superioare față de modelul EM1 e: lansat anul trecut. Acesta face parte din strategia producătorului japonez de a extinde gama electrică destinată atât utilizării personale, cât și celei comerciale.
CUV e: se remarcă printr-un motor cu putere nominală de 0,98 kW și o putere maximă de 8,2 cai putere, ceea ce îi permite o viteză maximă de 83 km/h. Autonomia declarată este de aproximativ 70 km (modul WMTC, specificații europene), iar încărcarea de la priză se face în 6 ore pentru 100% sau 3 ore până la 75%.
Tehnologie avansată pentru confortul urban
La capitolul echipare, CUV e: oferă facilități similare scuterelor convenționale: cheie inteligentă comună cu gama PCX, priză USB-C, cârlig pentru bagaje, dar și o dotare premium: ecran TFT color de 7 inch, conectabil la smartphone prin aplicația Honda RoadSync. Aceasta permite afișarea navigației și a altor informații direct pe bord, o funcție preluată de la motocicletele sport de clasă mare ale producătorului.
Baterii interschimbabile și parteneriat cu Gachaco
Unul dintre cele mai inovatoare aspecte ale modelului CUV e: este utilizarea a două baterii Honda Mobile Power Pack e:, detașabile și compatibile cu rețeaua Gachaco – o inițiativă dezvoltată în colaborare cu alți producători japonezi. Aceste baterii pot fi încărcate acasă sau înlocuite la una dintre cele 53 de stații Gachaco din Tokyo și Osaka, eliminând complet grijile legate de autonomie sau uzura bateriilor.
Subvenții generoase: un EV la preț de scuter second-hand
Cu un preț total de 3.646 dolari (caroserie, două baterii și două încărcătoare), achiziția unui CUV e: poate fi substanțial redusă datorită subvențiilor acordate de autorități. În Japonia:
- Guvernul central oferă o subvenție standard de 241,73 USD.
- În Tokyo, se adaugă o subvenție suplimentară de până la 1.326,05 USD, aplicabilă atât caroseriei, cât și bateriilor și încărcătoarelor.
Astfel, un utilizator din Tokyo poate achiziționa completul CUV e: la un preț de doar 2.320,58 USD.
Mai mult, prin abonamentul Gachaco, care presupune închirierea bateriilor și achiziția doar a scuterului, costul de pornire poate ajunge până la 678,22 USD, datorită altor subvenții aplicabile pe 36 de luni.
O direcție promițătoare și pentru Europa?
Chiar dacă lansarea modelului CUV e: este momentan dedicată pieței japoneze, tehnologia avansată și prețul accesibil l-ar putea transforma într-un model de succes și pe piața europeană – inclusiv în România, unde interesul pentru mobilitatea electrică urbană este în creștere.
Cu infrastructura în dezvoltare și posibile subvenții locale similare celor din Japonia, un astfel de model ar putea deveni un adevărat game-changer în marile orașe europene sau din Romania – fie că vorbim de București, Cluj-Napoca sau Timișoara.
Honda CUV e: este mai mult decât un simplu scuter electric – este un exemplu de integrare între tehnologie, sustenabilitate și accesibilitate. Cu dotări inteligente, baterii detașabile și un preț competitiv datorită subvențiilor, noul model pare construit special pentru naveta urbană a viitorului. Dacă această strategie se extinde și în afara Japoniei, Honda are toate șansele să devină un lider în mobilitatea electrică urbană la scară globală.