KTM, celebrul producător de motociclete din regiunea Innviertel, se confruntă din nou cu o întrerupere în producție, după o scurtă perioadă de reluare a activității. Conform informațiilor furnizate de 1000PS, compania va închide din nou liniile de producție începând de luni, 28 aprilie, la doar șase săptămâni de la reluarea producției. Această decizie vine ca urmare a continuării problemelor cu aprovizionarea și consecințelor insolvenței din ultima parte a anului trecut.
Principalul motiv al întreruperii producției îl constituie deficiențele grave în lanțul de aprovizionare, care fac imposibilă continuarea producției conform planului stabilit. Stocurile disponibile au fost suficiente doar pentru aproximativ 4.200 de motociclete, iar acum există o penurie acută de componente esențiale. În consecință, producția în Mattighofen va fi suspendată până la data de 27 iulie.
Contextul acestei situații dificile include și procesul de restructurare pe care KTM îl parcurge după surprinzătoarea sa insolvență de la finalul anului trecut, care a determinat incapacitatea companiei de a plasa noi comenzi de materiale timp de trei luni. Ca răspuns la aceste provocări, furnizorii au reacționat cu prudență, suspendând unele dintre producțiile destinate KTM.
Pentru a evita concedierile, KTM a adoptat măsuri drastice, instituind un program de muncă redusă de 30 de ore pe săptămână pentru aproximativ 3.000 de angajați în Austria, începând cu 1 mai și până la 31 iulie. Salariile vor fi ajustate corespunzător, iar programul de lucru va fi concentrat de luni până joi, într-un model cu patru zile de muncă.
În ciuda crizei actuale, KTM privește cu încredere în viitor. Este planificată reluarea producției la capacitate maximă la Mattighofen începând cu data de 27 iulie 2025, cu operațiuni într-un singur schimb pe toate cele patru linii de producție. Cu toate acestea, această reluare depinde de închiderea unei lacune de finanțare de 600 de milioane de euro, pe care compania-mamă Pierer Mobility trebuie să o acopere în următoarele patru săptămâni.
Pentru a asigura fondurile necesare, cei responsabili sunt hotărâți să găsească soluțiile adecvate. Odată ce piesele critice vor sosi, unele cu timpi de livrare de peste 20 de săptămâni, KTM intenționează să revină la operațiunile complete și să recupereze terenul pierdut.
În concluzie, situația actuală a KTM subliniază vulnerabilitățile din lanțul global de aprovizionare și necesitatea de a găsi soluții sustenabile pentru a asigura o producție stabilă și eficientă în viitorul apropiat.