Yamaha Motor se pregătește să lanseze o versiune actualizată a sportbike-ului YZF-R7 pentru anul model 2026, echipată cu un motor revizuit, conform noilor standarde Euro 5+, și cu un sistem de accelerație electronică. Informația a fost confirmată prin documente de omologare depuse recent în Elveția, care indică un nou cod de model și un cod de motor diferit față de actuala generație.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul cod de model și detalii tehnice
Potrivit documentației oficiale, viitorul model va purta codul RM60, înlocuind codul RM39 folosit de R7 de la debutul său, în 2022. Motorul este identificat prin codul M427E, același utilizat pe noul MT-07, lansat anterior cu un propulsor bicilindric în paralel, îmbunătățit pentru a respecta cerințele Euro 5+.
Pe lângă motorul actualizat, noul R7 va prelua și sistemele electronice introduse pe MT-07, inclusiv accelerația electronică (ride-by-wire), moduri de condus selectabile și control al tracțiunii comutabil. Aceste îmbunătățiri marchează o etapă importantă în evoluția modelului, care până acum nu primise actualizări majore de la lansarea din 2022.
Performanțe și specificații
Conform datelor de omologare, noul R7 va dezvolta o putere maximă de 72,4 cai putere la 8.750 rpm și un cuplu de 68 Nm la 6.500 rpm, valori aproape identice cu cele obținute de MT-07 cu motorul actualizat.
În testele dinamice anterioare, motorul CP2 montat pe MT-07 a fost măsurat cu 65,1 cai putere și 62.4 la aceleași turații, indicând o îmbunătățire a rafinamentului și a răspunsului la accelerație mai degrabă decât o creștere semnificativă de putere.
De asemenea, dimensiunile motocicletei au fost ușor modificate. Lățimea a crescut la 72,4 cm. Greutatea omologată (inclusiv rider și accesorii standard) este listată la 264 kg, cu un kilogram peste varianta curentă, ceea ce sugerează o greutate la gol de aproximativ 189 kg.
Contextul dezvoltării
Yamaha nu a adus modificări majore modelului R7 de la debutul acestuia, în 2022, preferând să concentreze atenția în 2025 pe lansarea noului YZF-R9. În aceeași perioadă, versiunea naked MT-07 a primit un motor conform normelor Euro 5+ și îmbunătățiri tehnologice, ceea ce a alimentat așteptările ca și R7 să urmeze aceeași direcție.
Pentru piața nord-americană, R7 a continuat să fie comercializat fără modificări, însă în Europa modelul a fost reținut temporar din vânzare pentru anul 2025, în așteptarea acestei actualizări.
Posibilă prezentare la EICMA 2025
Potrivit informațiilor disponibile, Yamaha ar putea prezenta oficial noul YZF-R7 2026 în cadrul Salonului Internațional de Motociclete EICMA, programat pe 4 noiembrie 2025, sau chiar mai devreme, în timpul Japan Mobility Show 2025.