Yamaha prezintă prototipul TRICERA: o nouă experiență senzorială prin sunet și direcție pe trei roți

prototip masina rosie cu trei roti si doua locuri
Sursa Foto: Yamaha

Prototipul cu trei roți de direcție aduce un nou nivel de interacțiune între șofer și vehicul, combinând tehnologia de control cu designul sonor marca Yamaha

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Yamaha Motor a anunțat una dintre cele mai inovatoare prezențe la Japan Mobility Show 2025, care se va deschide publicului pe 31 octombrie. Sub tema „Feel. Move.”, constructorul japonez va expune 16 modele, dintre care șase premiere mondiale, incluzând prototipuri electrice, hibride și modele aflate în faze intermediare de dezvoltare. Printre acestea se remarcă TRICERA proto, un vehicul electric cu trei roți de direcție, conceput pentru a redefini plăcerea de a conduce printr-o combinație inedită de manevrabilitate și design sonor interactiv.

Un nou nivel de unitate între șofer și mașină

Prototipul TRICERA este o platformă funcțională care explorează conceptul de „unitate între om și mașină” printr-un sistem unic de direcție pe trei roți, ce oferă o experiență de viraj complet nouă. Pentru a amplifica implicarea șoferului, modelul este echipat cu un dispozitiv exclusiv de control sonor, dezvoltat intern de Yamaha, denumit αlive AD. Acesta nu are doar rol estetic, ci creează o atmosferă imersivă în interior, intensificând senzațiile în timpul conducerii.

Potrivit echipei de dezvoltare, fiecare aspect al sunetului a fost atent analizat – de la secvența de pornire și sunetele funcționale, până la reacțiile acustice în timpul accelerării sau al virajelor. Echipa responsabilă de această componentă este formată din Sumito Tanaka și Hikaru Hashimoto, ambii specialiști în proiectarea sunetului pentru vehicule.

Arta sunetului aplicată mobilității

Deși ambii ingineri au experiență în domeniul acusticii, abordările lor sunt complementare: Tanaka provine din zona designului sonor pentru automobile, în timp ce Hashimoto s-a specializat în sunetul specific motocicletelor. Ambii au urmărit să aducă în TRICERA o dimensiune auditivă care completează senzațiile dinamice.

„Am analizat în detaliu conceptul modelului și am selectat surse sonore care să transmită energia și caracterul TRICERA”, a explicat Sumito Tanaka, responsabil de sunetele de conducere. Acesta a dezvoltat mii de efecte acustice înainte de a ajunge la tonurile finale, concepute pentru a influența starea emoțională a șoferului în funcție de ritmul de deplasare.

La rândul său, Hikaru Hashimoto a lucrat la partea de UX/UI sonoră, dezvoltând sunetele asociate pornirii, avertizărilor sau erorilor sistemului. „Misiunea mea este să stabilesc de ce fiecare acțiune are nevoie de un anumit sunet și apoi să creez efectul care susține acea experiență”, a declarat Hashimoto.

Sunetul ca parte a identității Yamaha

Pentru Yamaha, brand asociat tradițional cu muzica și sunetul, noua direcție reprezintă o extindere naturală a identității sale. „Am văzut un potențial imens în explorarea relației dintre mobilitate și design sonor. Nu mai este vorba doar de zgomotul motorului, ci de o experiență acustică integrată”, au precizat reprezentanții companiei.

TRICERA – vedeta standului Yamaha la Japan Mobility Show 2025

Modelul TRICERA proto, cu arhitectura sa deschisă și sistemul inovator de direcție pe trei roți, va fi piesa centrală a standului Yamaha la evenimentul din Tokyo. Vizitatorii vor putea descoperi nu doar dinamica de viraj unică a prototipului, ci și modul în care sunetul devine parte activă a interacțiunii dintre om și vehicul.

O prezentare completă a experienței oferite de TRICERA, inclusiv mostre audio și materiale video, este disponibilă pe microsite-ul oficial Yamaha Motor – Japan Mobility Show 2025, unde compania promite o incursiune senzorială în viitorul mobilității.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...