Divizia de performanță BMW M va păstra motoarele cu 6 cilindri în linie și cele V8 și după intrarea în vigoare a normelor de poluare Euro 7. Anunțul a fost făcut de Frank van Meel, CEO-ul BMW M, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood, care a subliniat că noile motoare vor respecta reglementările mai stricte fără a compromite performanțele specifice mărcii, potrivit Autocar.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Normele Euro 7 vor intra în vigoare în 2027 și impun ca motoarele să rămână conforme cu standardele de emisii timp de 10 ani sau 200.000 km (aproximativ 124.000 mile), o dublare față de perioada prevăzută de actualul standard Euro 6e. În plus, acestea vor fi testate într-o gamă mai largă de scenarii reale de condus, iar pentru prima dată vor fi luate în calcul și emisiile provenite din uzura frânelor și a anvelopelor.
„Provocarea nu a fost atât de mult aceea de a produce un motor care să respecte normele Euro 7, ci aceea de a păstra performanța”, a explicat Frank van Meel. El a detaliat faptul că noile reglementări nu mai permit utilizarea combustibilului pentru răcirea motorului în regimuri de funcționare de mare intensitate, ceea ce a impus găsirea unor soluții tehnice noi.
„În mod normal, dacă ești în situații de înaltă performanță, răcești motorul prin folosirea combustibilului. Cu Euro 7, acest lucru este imposibil, așa că trebuie să cauți căi diferite pentru a evita creșterea în temperatură”, a declarat van Meel. „Procesul de ardere trebuie îmbunătățit cu privire la acumularea de temperatură și cu privire la răcire – astea sunt provocările. Bineînțeles că poți reduce performanțele pentru a evita această creștere de temperatură, dar nu-ți dorești asta – de acolo am pornit.”
Oficialul BMW M a menționat că soluțiile tehnice aplicate motoarelor sunt „foarte interesante”, dar nu a oferit detalii concrete, precizând că acestea vor fi comunicate la momentul potrivit. Cert este că atât motorul cu șase cilindri în linie, cât și cel V8 vor continua să fie parte din gama BMW M. „Motorul cu șase cilindri în linie este moștenirea noastră, iar V8-ul are o lungă istorie în competiții, deci intenționăm să mergem mai departe cu ele”, a spus el.
De asemenea, van Meel a respins categoric posibilitatea ca divizia M să treacă la motorizări cu trei sau patru cilindri, chiar și în combinație cu sisteme hibride. „Nu mi-aș putea imagina să punem un motor cu 4 cilindri într-un BMW M5”, a declarat acesta, făcând trimitere indirectă la decizia Mercedes-AMG de a echipa modelul C 63 cu un motor de 2.0 litri.
Potrivit CEO-ului BMW M, astfel de soluții nu se aliniază cu filosofia mărcii privind modul de livrare a cuplului, comportamentul la turații ridicate și masa proprie a modelelor. BMW M intenționează să mențină caracteristicile de performanță care definesc această divizie, în ciuda cerințelor tot mai stricte privind emisiile.
Astfel, BMW M își reafirmă angajamentul față de performanță pură, demonstrând că tehnologiile moderne pot adapta motoarele tradiționale la noile realități legislative fără a compromite esența modelelor sale.