Royal Enfield a prezentat în cadrul festivalului Wheels and Waves din Biarritz o motocicletă sport unicat realizată în colaborare cu atelierul de custom din Madrid, XTR Pepo. Modelul, denumit GRR, este bazat pe Guerrilla 450 și a fost conceput cu scopul de a aduce pedigree-ul competițional în cadrul gamei constructorului indian.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Motocicleta custom este creația lui Pepo Rosell, cunoscut pentru pasiunea sa pentru monocilindrice. GRR păstrează motorul original de 452 cmc răcit cu lichid, compatibil Euro5, care produce, conform specificațiilor oficiale, 39 CP. În procesul de transformare, greutatea motocicletei a fost redusă cu 53 kg, de la masa inițială de 184 kg (cu 90% din rezervor plin) până la 131 kg.
Pentru realizarea acestui proiect, Rosell a colaborat cu compania italiană Futura 2000, care a oferit sprijin pentru modelarea 3D, prototipare și realizarea matrițelor pentru carenele din fibră de sticlă. Rezervorul, șaua și coada motocicletei sunt realizate dintr-o singură bucată (monocoque) și includ o fereastră transparentă în rezervor pentru monitorizarea nivelului de combustibil.
Din punct de vedere tehnic, bascula din aluminiu provine de pe modelul sportiv Aprilia RS660, fiind modificată pentru a se potrivi noii configurații. Suspensia spate este asigurată de un amortizor Nitron R1 realizat special pentru acest model. În față, motocicleta renunță la furcile convenționale standard și este echipată cu o pereche de furci inversate Showa de 43 mm, reglabile pentru compresie și revenire.
Farul frontal, de inspirație retro, este fumuriu și amintește de modelele de competiție ale anilor ’80, precum Honda RC30. Roțile sunt de tip Dymag CH3 din aluminiu, mai ușoare decât cele standard, având un design clasic cu trei spițe, utilizat în trecut de piloți celebri precum Eddie Lawson. Acestea sunt echipate cu anvelope Continental ContiSportAttack 2, potrivite pentru performanțele declarate ale motocicletei.
Șasiul a fost de asemenea modificat, cu un subcadru personalizat care susține șaua individuală și coada ridicată. Noul design permite, de asemenea, o poziționare ajustabilă a comenzilor pentru picioare, sporind garda la sol în viraje. Aceste modificări, combinate cu ghidoanele tip clip-on, oferă o poziție de pilotaj mai agresivă comparativ cu modelul de serie.
Din punct de vedere acustic și vizual, motocicleta este echipată cu o cutie de aer mărită și un sistem de evacuare de 45 mm care trece lateral pe lângă motor, terminându-se cu un silențios din titan produs de Spark. Sistemul de frânare a fost și el actualizat, cu etriere Discacciati CNC dublu față și discuri mai mari și ușurate.
Modelul GRR, susținut oficial de Royal Enfield, se adaugă unei serii de prototipuri custom construite în colaborare cu ateliere specializate, ce în trecut au oferit indicii despre direcția de dezvoltare a mărcii. Un exemplu în acest sens este conceptul SG650, prezentat în 2021, care a prefigurat modelul de serie Shotgun 650 lansat doi ani mai târziu.
Motocicleta GRR a fost dezvăluită în cadrul festivalului Wheels and Waves, eveniment anual dedicat culturii moto și surf din Biarritz, Franța, care reunește lansări și personalizări susținute de marii producători din industrie.